تکنولوژی

اساسنامه <مركز اطلاعات علمى جهاد دانشگاهى> تصويب شد

ايلنا- اساس‌‌نامه مركز اطلاعات علمى جهاد دانشگاهى، توسط هيات امناى اين نهاد در 13 ماده و 2 تبصره ب تصويب رسيد.

به گزارش روابط عمومى جهاد دانشگاهى، در ماده يك اين مصوبه هدف از تاسيس اين مركز، ترويج و اشاعه اطلاعات علمى، گسترش و ارتقاى خدمات اطلاع‌‌رسانى به محققان، سرعت بخشيدن به كاوش‌‌هاى عملى و افزايش اثربخشى تحقيقات در كشور بيان شده است.

براساس اين گزارش،تشكيل بانك‌‌هاى اطلاعاتى و ايجاد پايگاه اطلاعات الكترونيكى، جمع‌‌آورى ،سازمان‌دهى، طبقه‌‌بندى و پردازش اطلاعات و مدارك علمى، ايجاد و گسترش همكارى‌‌هاى علمى و مبادله اطلاعات الكترونيكى با مراكز علمى- دانشگاهى جمهورى اسلامى ايران و ديگر كشورها به ويژه كشورهاى اسلامى و آسيايى و ايجاد ارتباط فعال و سازنده با ساير پايگاه‌‌هاى علمى داخلى و خارجى از جمله وظايفى است كه در اساسنامه اين مركز به آن اشاره شده است.

همچنين، در ماده 3 اين اساس‌‌نامه، اين مركز داراى دو ركن شوراى علمى مركز و رييس مركز است كه براساس ماده 4 اساسنامه، اعضاى شوراى علمى مركز به ترتيب رييس جهاد دانشگاهى، معاون پژوهش و فناورى جهاد دانشگاهى، رييس مركز ، يك نفر به نمايندگى از هيات امناى جهاد دانشگاهى، چهار نفر از اعضاى هيات علمى جهاد دانشگاهى و رييس مركز رشد فناورى اطلاعات و ارتباطات عنوان شده است.

اين گزارش مى‌‌افزايد: بررسى و تصويب برنامه‌‌هاى كوتاه‌‌مدت، ميان‌‌مدت و بلندمدت مركز تعيين خط مشى مركز براى ارتباط با ساير مراكز علمى داخلى و خارجى، بررسى و تصويب بودجه ساليانه مركز و ارائه آن به هيات امنا، تصويب آيين نامه داخلى شورا از جمله وظايف و اختياراتى است، كه در اساس‌‌نامه براى شوراى علمى مركز عنوان شده است.

همچنين، بنابر ماده 8 اساس‌‌نامه مركز، مقررات مالى و معاملاتى مركز اطلاعات علمى مشمول آيين نامه مالى و معاملاتى جهاد دانشگاهى است.

گفتنى است، فاز اول پايگاه اطلاعات علمى اين مركز با آدرس www.sid.ir در بيستم مرداد ماه سال جارى طى مراسم توسط حجت‌الاسلام سيدمحمد خاتمى، رييس جمهورى اسلامى افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا