تکنولوژی

آموزش الکترونيکى کنکور موجب توزيع يکسان منابع آموزشى مى شود

آی تی ایران – طى يک نشست خبرى ابعاد نخستين ” طرح آموزش الکترونيکى کنکور ( فام )” زير نظر سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران تشريح شد .

به گزارش روابط عمومى مرکز IT سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران ، در ابتداى اين نشست مهندس خسرو کاظمى مدير عامل موسسه رايانه شهر تهران ( وابسته به سازمان فرهنگى هنرى ) با اشاره به موضوع برگزارى کنکور به عنوان يکى از چالش هاى جوانان گفت : امروزه کنکور به يکى از مشکلات جوانان تبديل شده و بهتر بود که کنکور براى ورود به دانشگاه برگزار نمى شد ولى به هر حال کنکور هم اکنون وجود دارد .

وى افزود : متاسفانه آموزشى که در مدارس داده مى شود براى کنکور مناسب نبوده و آموزش و پرورش و وزارت علوم نيز متولى کنکور محسوب نمى شوند . لذا اين موضوع موجب گسترش موسسات خصوصى شده که برخى از اين موسسات نيز ارقام بالايى را از جوانان تقاضا مى کنند .

کاظمى با اشاره به اينکه اين مساله منجر به نوعى نابرابرى در کسب آموزش هاى لازم در ورود به انشگاه ها شده گفت :با مطالعاتى که در طول يک سال گذشته روى مقوله آموزش الکترونيکى داشتيم به اين نتيجه رسيديم که مى توان هزينه کتب و کلاس هاى کنکور را از اين طريق تا حد زيادى کاهش داد .

وى در خصوص نحوه برگزارى طرح آموزش الکترونيکى کنکور گفت : در اين طرح روش کار به اين شکل است که آموزش از طريق CD هاى چند رسانه اى انجام مى شود که به درک بهتر دروس کمک زيادى مى کند .

کاظمى افزود : تلفن هاى گوياى 24 ساعته و e-mail از جمله روش هاى برقرارى ارتباط دايم دانشجويان با اساتيد محسوب مى شود .همچنين کلاس هاى آموزشى در فرهنگسراها براى جوانان در نظر گرفته شده و به اين ترتيب کسانى که به کامپيوتر دسترسى ندارند مى توانند از کامپيوتر هاى موجود در فرهنگسراها استفاده کنند .

به گفته مدير عامل موسسه رايانه شهر تهران به اين ترتيب امکان دسترسى هزاران نفر به يک معلم با تجربه در يک زمان فراهم مى شود .

وى گفت : همچنين قصد داريم تعداد زيادى کامپيوتر به صورت قسطى در اختيار خانواده هايى بگذاريم که مايل به داشتن کامپيوتر با شرايط خاص هستند .

پس از وى مهندس منوچهر على محمدى مدير پروژه فام ( فرصت هاى آموزشى مساوى ) به ارايه جزييات بيشتر در خصوص نحوه اجراى طرح آموزش الکترونيکى کنکور پرداخت . وى گفت : در حال حاضر همه دانش آموزان امکان دسترسى يکسان به منابع آموزشى را ندارند و هدف اين طرح نيز تحقق يک شرايط مساوى براى همه دانش آموزان است .

وى اظهار داشت : طرح فام قصد حذف آموزش را نداشته و با صرف هزينه کمتر قصد دارد به عنوان مکمل آموزش هاى فعلى مطرح شود . چرا که آموزش الکترونيکى کنکور امکان تکرار آموزش به اشکال نوين و دفعات مختلف را فراهم مى کند .

مدير پروژه فام گفت : در اين طرح دانش آموزان علاوه بر دسترسى به سيستم مشاوره و هدايت تحصيلى ، امکان رفع اشکال از طريق voicemail ، e-mail و حتى به صورت تصويرى در اينترنت را دارند .

وى نقطه قوت اين پروژه را برگزارى 14 آزمون دانست و افزود : از اين تعداد 11 آزمون در منازل و فرهنگسراها و از طريق کامپيوتر انجام مى شود . 2 آزمون نيز روى شبکه و به صورت همزمان برگزار مى شود تا امکان شناسايى دانش آموزان فعال تر فراهم شود و بالاخره يک آزمون نيز به شکل سنتى و روى کاغذ برگزار مى شود .

على محمدى گفت : به هر دانش آموز بين 36 تا 45 CD درسى به همراه هشتاد ساعت اينترنت جهت رفع اشکال داده مى شود . همچنين همايشى نيز براى آشنايى خانواده ها با اين فضاى جديد برگزار مى شود .

بر اساس اين گزارش ، توزيع مناسب امکانات آموزشى ، ترکيب مهارت هاى مختلف در غالب نرم افزارهاى چند رسانه اى ، عدالت آموزشى و دسترسى همگانى به اساتيد مجرب از جمله اهداف طرح فام به شمار مى رود .

هچنين دانش آموزان ممتاز ، تيزهوشان ، المپيادى ها ، فرزندان شاهد ، ايثارگران و بسيجيان و دانش آموزان مناطق محروم جهت حضور در اين طرح از تخفيف برخوردار مى شوند .

گفتنى است طرح آموزش الکترونيکى کنکور با حمايت سازمان فرهنگى هنرى شهردارى تهران و توسط موسسه رايانه شهر تهران ( وابسته به سازمان ) و شرکت سيو فام برگزار مى شود .
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مى توانند به سايت اينترنتى www.Fam.ir مراجعه نمايند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا