تکنولوژی

جيتکس ۲۰۰۴ افتتاح شد: ملاقات، اکتشاف ،اتصال

آی تی ایران – گشوده شدن درهاى مرکز تجارت جهانى دوبى امروز بيست و چهارمين نمايشگاه جيتکس با شعار ملاقات ، اکتشاف و اتصال افتتاح شد.

پيش بينى مى شود بيش از صدهزار بازديد کننده از اين نمايشگاه بازديد کنند هر چند اين تعداد در مقايسه با ميزان بازديد از نمايشگاه هاى اختصاصى کامپيوتر در کشور ما کمتر به نظر مى رسد اما گفتنى است که قيمت بليت وروديه به اين نمايشگاه براى يک روز 20 درهم و براى 5 روز 60 درهم امارات است.

بسيارى از شرکت هاى کامپيوترى مشهور جهان و همچنين عمده شرکت هاى کامپيوترى فعال در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا به جيتکس به عنوان يک بازار خوب تجارتى مى نگرند.

فرصتى که دوبى براى سرمايه گذارى خارجى فراهم کرده و همچنين توجه اين شهر به تکنولوژى هاى ارتباطى باعث شده که نمايشگاه جيتکس نيز بسيار پربار به نظر برسد.

هر چند ميزان بازديد از نمايشگاه در روز اول از مرز ده هزار نفر فراتر نرفت اما شهر دوبى تحت تاثير اين نمايشگاه صبح و عصر ترافيک هاى سنگينى را به خود ديد.

بسيارى از هتل هاى اين شهر به خاطر اين رويداد پر از مسافر شده اند و از همين رو حتى قيمت همه هتل ها در جريان اين نمايشگاه و نمايشگاه ايندکس ( که قبل از جيتکس پايان يافت) با افزايش قابل توجهى روبه رو شد.

به گفته هلال سعيد خلفان المارى مدير مرکز تجارت جهاى دوبى که برگزارى جيتکس را برعهده دارد 41 کشور و 21 پاويليون کشورى در فضايى بالغ بر 27 هزار مترمربع به ارايه محصولات خود پرداخته اند .

ايران نيز امسال براى دومين سال متوالى يک غرفه در سالن 5 دارد که در آن 12 شرکت به ارايه محصولات خود پرداخته اند.

همچنين 5 شرکت ايرانى نيز به طور مستقل در اين نمايشگاه شرکت کرده اند.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه جیتکس امروز در حالی افتتاح شد که به گفته مقامات آن نسبت به سال گذشته 42 درصد از نظرتعداد کمپانی های شرکت کننده افزایش داشته و پیش بینی می شود که بازدیدکنندگان آن نیز در حدود 20 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته باشند.

در مایشگاه امسال در حدود 2428 کمپانی کامپیوتری از سراسر جهان شرکت کرده اند.همچنین تعداد شرکت کننده های در بخش فروشگاهی جیتکس نیز 140شرکت کننده از 500 شرکت اعلام شده است.

در جیتکس امسال 21 غرفه به شرکت کننده های دولتی ( 10 درصد کل نمایشگاه ) و 2428 شرکت خصوصی ( 42 درصد از کل نمایشگاه )در فضایی بالغ بر 27489 کیلومترمربع به ارایه محصولات می پردازند.

به گفته مقامات برگزار کننده نمایشگاه امسال با تاکید بر سه اصل ( ملاقات ، کشف و تماس) روی تکنولوژی های بی سیم ، تکنولوژی IP ، نگهداری داده ها، CRM ، نرم افزارهای تجاری و امنیتی برگزار می شود.

امسال نیز شرکت های بزرگ کامپیوتری مثل ACER ، آی بی ام، سیسکو، مایکروسافت، اوراکل و … در جیتکس حضور دارند و برگزار کنندگان نیز از حضور آنها بیشترین استفاده تبلیغاتی را می برند.

سال گذشته غرفه بسیاری از کمپانی های مشهور در کنار هم قرار داشت که امسال برگزار کنندگان برای آنکه بتوانند بازدیدکنندگان را به تماشای همه غرفه ها ترغیب کنند غرفه شرکت های مشهوری چون اوراکل و مایکروسافت را در میان سالن های دیگر قرار داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا