تکنولوژی

اله سيت 2004 در مشهد آغاز به كار كرد

آى تى ايران – مشهد – احسان طيرانى راد : اولين نمايشگاه فناورى اطلاعات، نرم افزار و شهر الكترونيك – اله سيت 2004 – روز شنبه با حضور بيش از 200 تن از مديران ارشد حوزه IT و مديريت شهرى در محل دايمى نمايشگاه بين المللى مشهد آغاز به كار كرد.

مرتبط:
آخرین اخبار نمایشگاه اله سیت مشهد

در مراسم افتتاحيه كه راس ساعت اعلام شده، آغاز شد، مهندس مقيمى معاون وير كشور، دكتر حناچى معاون وزير مسكن و شهرسازى، استانداران خراسان رضوى، خراسان جنوبى و كرمان، مهندس سلجوقى معاون فنى دبيرخانه شوراى عالى اطلاع رسانى، رييس دانشگاه فردوسى مشهد، شهردار مشهد، شهرداران كلان شهرها و معاونين حوزه هاى عمرانى، شهرسازى و فناورى اطلاعات استاندارى ها و شهردارى هاى كشور حضور داشتند.

معاون وزير كشور در اين مراسم استفاده از IT را براى خدمت رسانى مطلوب تر به شهروندان بيش از 940 شهر كشور خواستار شد.

مهندس مقيمى گفت: نيمى از آمار مراجعه كنندگان به سازمان هاى دولتى را مراجعين شهردارى ها به خود اختصاص داده اند، از اين رو اين سازمان هاى مردى بايد خدمات خود را با فناورى هاى نوين ارايه دهند.

وى افزود: دغدغه شهردارى ها ارايه خدمات بهينه به مردم همراه با سرعت و دقت بالا است بنابراين اصلاح ساختار و اجراى طرح هاى بلند مدت در زمينه فناورى اطلاعات از جمله راه كارهاى دست يازيدن به اين هدف است.

استاندار خراسان رضوى نيز در سخنانى در مراسم افتتاحيه اله سيت 2004 گفت: توسعه دانايى محور اساس برنامه چهارم توسعه است و براى اين مهم نيازمند مديريت صحيح دانش و اطلاعات هستيم.

مهندس “سيد حسن رسولى” گفت: از سه سال گذشته يكى از اهداف راهبردى و برنامه هاى اساسى براى مديران استان خراسان گام برداشتن در جهت تحقق دولت الكترونيك است.
وى افزود: در سال 1382 استان خراسان بيشترين جذب اعتبارات تكفا را از محل تبصره 13 برنامه بودجه داشته است.

استاندار خراسان رضوى با اشاره به اين كه در سال 1381 استان خراسان بزرگ از طرف شوراى عالى ادارى كشور يكى از چهار استان پيشرو كشور در كاربرى فناورى اطلاعات بوده است خواستار ايجاد زمينه هاى مناسب براى مواجهه هوشمندانه با تحولات جهانى شد.

وى گفت: براى اصلاح سيستم نامطلوب ادارى كشور و ايجاد ساز و كار مبتنى بر اعتماد مردم بايد روش هاى جديدى اتخاذ شود.

مهندس رسولى افزود: نظام ادارى كشور بايد به گونه اى باشد كه اعمال حاكميت دولت را تسهيل كند و با غيير رويه ها، رابطه بين دولت و ملت در اعمال حاكميت كارآمد، پويا و كارا باشد.
وى گفت: امروزهIT فقط منظومه غير قابل حذف مديريتى براى سازمان هاى ادارى و خدماتى محسوب نمى شود بلكه دروازه ورود به تمدن جديد و مناسبات جديد دولت ها و ملت ها در عصر ارتباطات است.

استاندار خراسان با اشاره به اين كه در اين فضا موظفيم فرايندها را بازتعريف و مهندسى مجدد كنيم بر توانمندى هاى بخش خصوصى در اين روند تاكيد كرد.

مهندس بنى هاشمى شهردار مشهد در اين مراسم با تاكيد بر نقش IT در شهرنشينى مدرن گفت: شهردارى مشهد، شهر الكترونيك را با شهردارى الكترونيك و ارايه خدمات مبتنى بر فناورى اطلاعات شروع كرده است.

وى افزود: جهانى شدن از شهرها آغاز مى شود و روندهاى جهانى اقتصاد و سياست و فرهنگ متاثر از تعاملات شهرى است، از اين رو تجهيز به فناورى هاى نوين براى رقابت و بقا در اين فضا ضرورى است.

شهردار مشهد با اشاره به اين كه فناورى اطلاعات وارد زندگى شهروندان شده است گفت: اين فرايند را نمى توان متوقف كرد بلكه بايد با مديريت و جهت دهى ثمرات مطلوب آن را به كار گرفت.
وى افزود: شهردارى ها در توسعه فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى شهرها نقش عمده اى دارند و اين نقش عمده سبب مى شود در راستاى توسعه پايدار در كشور هم سهيم باشند بنابراين توجه به فناورى اطلاعات و رويكرد نوين به برنامه ريزى شهرى با استفاده از فناورى هاى نوين ضرورى است.

مهندس بنى هاشمى دغدغه اى كه همكاران ما در سازمان آمار، اطلاعات و خدمات كامپيوترى شهردارى مشهد در برگزارى اولين نمايشگاه فناورى اطلاعات، نرم افزار و شهر الكترونيك داشته اند، شناسايى پتانسيل ها و استعدادهاى بالقوه داخلى در در حوزه نرم افزار و شهر الكترونيك بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا