تکنولوژی

به مهمانى دعوت شده ام اما آدرس آنرا ندارم!

نام نویسنده: مهدى رودكى [email protected]

rahnemoon – گفته مى شود که SEO يک استراتژى قدرتمند بازاريابى در دنياى آنلاين است و زمانيکه به درستى اجرا شود مطمئنا کاربران بسيارى را به کمک موتورهاى جستجوگر روانه سايتها مى کند. تصور عمومى بر آنست که SEO کاريست که بعد از طراحى سايت صورت مى پذيرد. اما اين تصور درست نيست.

اگر شما سايت جديدى را طراحى مى کنيد و يا قصد طراحى مجدد سايتتان را داريد، دانستن اينکه موتور جستجوگر چگونه کار مى کند، کاربران مخاطب شما چگونه جستجو مى کنند و بهترين روش طراحى وب ساييتان چيست، از همان ابتدا مى تواند صرفه جويى قابل ملاحظه اى در زمان و هزينه شما ايجاد کند.

جستجوگران، بينندگان تصادفى نيستند. زمانيکه آنها يک سرى از کلمات را جستجو مى کنند، به معناى آنست که آنها کالا يا خدماتى را مى خواهند. لذا ترافيکى که به کمک موتورهاى جستجوگر در سايت شما ايجاد مى شود به معناى مراجعه گروه کاربران مخاطب به سايت شماست.

بسيار گفته شد که کاربران جستجو مى کنند لذا بجا خواهد بود که روشن نماييم اصولا با چه ابزارى مى توان در وب به جستجو پرداخت. خدمات جستجويى که در وب ارايه مى شود را مى توان در دو گروه اصلى دسته بندى نمود:

فهرستها
موتورهاى جستجوگر

تفاوت اصلى اين دو گروه نيز در نحوه تشکيل پايگاه داده و جمع آورى اطلاعات آنهاست. در فهرستها، اينکار به عهده انسان است اما در موتورهاى جستجوگر جمع آورى اطلاعات پايگاه داده را نرم افزارها انجام مى دهند.

دانستن تفاوت کار اين دو گروه بسيار مهم است زيرا هر يک از آنها به گونه اى متفاوت با سايت شما رفتار مى نمايند. فهرست هرگز از وجود سايت شما اطلاع نمى يابد مگر زمانيکه شخصى آنرا به وى معرفى نمايد. بعد از معرفى است که ويراستار آن فهرست به سايت شما مراجعه نموده، در صورت رعايت قوانين فهرست و انتخاب گروه مناسب، سايت شما را به پايگاه داده فهرست اضافه مى نمايد.

اما در موتورهاى جستجوگر وضع به گونه اى ديگر است؛ موتور جستجوگر مى تواند از وجود سايت شما اطلاع يابد اگر راه ورود آن فراهم شده باشد. در واقع نرم افزار موتور جستجوگر هر لحظه در حال وبگردى و به روز رسانى اطلاع قديمى و همينطور افزودن اطلاعات جديد به پايگاه داده موتور جستجوگر است.

متن کامل اين مقاله را در سايت رهنمون بخوانيد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا