تکنولوژی

آی بی ام، به روز رسانی پایگاه داده های خود را خودکار می کند

همکاران سیستم – آى بى ام، هفته ى آينده اولين برنامه ى روزآمد سازى پلت فرم مديريت داده هاى DB2 Universal Database را با تمرکز بر روى اتوماسيون تابعى، گروه بندى پيشرفته و نصب و راه اندازى سرويس هاى وب، ارايه خواهد کرد.

نسخه ى 8.2 اين پايگاه داده با نام Stinger، با کاهش زمان مورد نياز براى اجراى برنامه ها به ميزان 65 درصد، قابليت هاى مستقل براى خود مديريتى و هماهنگى را نمايان مى سازد.

IBM Learning Optimiser، که به پايگاه داده امکان مى دهد تا از تجربيات گذشته استفاده کرده و با يافتن سيع ترين مسير براى دستيابى به اطلاعات، سرعت انجام جست و جوها را افزايش دهد، به عنوان بخشى از تلاش هاى مستقل و خ.دکار IBM شناخته و نمايان مى شود.

ابزار ديگرى که در اين پايگاه داده موجود است، DB2 Design Advisor بوده که به صورت خودکار طراحى شده و پايگاه هاى داده را بهينه سازى مى کند. با استفاده از اين ابزار، پرسش نامه هاى نسخه ى 8.2، هفت برابر سريع تر از زمانى که با دست انجام شوند، تکميل مى شوند.

اين ويژگى هاى مستقل و خودکار، بازيابى و مديريت اطلاعاتى چون سابقه ى مشترى، قيمت گذارى محصولات و قابل دسترس بودن محصولات را سريع تر مى سازد.

با استفاده از Stinger، شرکت آى بى ام در ال ادامه ى مبارزه ى خود با اوراکل است. اين شرکت با کاهش مدت زمان مديريت و نظارت بر پايگاه داده ها، در حال برداشتن گامى بزرگ به جلو است.

زمانى که DB2 به همراه پلت فرم خودکار سيستم Tivoli و لينوکس OS به کار گرفته شود، قادر است اطلاعات را در مدت بيست ثانيه به سرور پشتيبانى منتقل کند. عملکرد سرويس هاى وب که پايگاه داده را قادر مى سازد تا به عنوان مصرف کننده و توليد کننده ى خدمات وب عمل کند، به پايگاه داده متصل مى شود.

قيمت محصول DB2 Express براى کسب و کارهاى کوچک و متوسط، 500 دلار ( 280 پوند) بوده، درحالى که ويرايش Enterprise محصول DB2 براى هزاران کاربر به ميزان 25000 دلار ( 14000 پوند) در ازى هر پردازنده بوده است.

منبع : ComputerWeekly

نوشته های مشابه

‫73 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا