تکنولوژی

علاقه زنان به بازيهای کامپيوتری افزايش می يابد

نام نویسنده: آلفرد هرميدا -سردبير بخش تکنولوژی بی بی سی آنلاين

بی بی سی – يک گزارش تحقيقی نشان می دهد که توليدکنندگان برنامه های کامپيوتری بايد اين واقعيت را که زنان هم به بازيهای کامپيوتری علاقه نشان می دهند، در نظر بگيرند.

در اين گزارش که برای “انجمن توليدکنندگان نرم افزارهای تفريحی و سرگرمی”، الپسا، در بريتانيا تهيه شده، ميزان علاقه رو به افزايش زنان را نسبت به بازيهای کامپيوتری نشان می دهد.

به طور سنتی بازيهای کامپيوتری عموما برای مردان توليد می شود، اما الکس کروتوسکی در تحقيقش برای الپسا به اين نتيجه رسيده که اکنون اين وضع در حال تغيير است.

خانم کروتوسکی می گويد که توليدکنندگان برنامه های کامپيوتری بايد اين نکته را در نظر داشته باشد که توليدات آنها برای زنان هم جذاب است و اکنون زنان بيش از هر زمان به اين بازيهای علاقه نشان می دهند.

در حال حاضر در بريتانيا 25 درصد از زنان کشور به بازيهای کامپيوتری می پردازند. اين رقم در ايالات متحده به 39 درصد و در کره جنوبی به 69 درصد می رسد.

در تحقيق خانم کروتوسکی نشان داده می شود که متوسط سن زنانی که وقت خود را با بازيهای کامپيوتری می گذرانند بين 35- 30 سال است و به طور متوسط هفته ای 7 ساعت را با اين بازيها می گذرانند و در سال حدود 250 يورو برای خريد بازيهای کامپيوتری هزينه می کنند.

خانم کروتوسکی که خود از علاقه مندان به بازيهای کامپيوتری است به بی بی سی گفت” صنعت توليد بازيهای کامپيوتری می خواهد که بازار خود را توسعه دهد. در حال حاضر بخش عمده مصرف کنندگان بازيهای کامپيوتری را پسرهای جوان بين 24- 15 سال تشکيل می دهند و بازار توليد بازيهای کامپيوتری برای اين گروه سنی اشباع شده است. بنابراين توليدنندگان قصد دارند با توليد بازيهای مختلف گروه های سنی ديگری را هم به جمع مصرف کنندگان خود بياورند.

بيشتر بازيهای کامپيوتری موجود در بازار، بازيهای ورزشی، مسابقه ای و جنگی است که بيشتر برای پسران جوان جذاب است.

اما به گفته خانم کروتوسکی در حال حاضر بازيهائی هم وجود دارند که بدليل شخصيت پردازی قوی و داستانشان هم برای مردان و هم برای زنان جذاب هستند. بازيهای کامپيوتری “افسانه زلدا”، “شاهزاده ايرانی” و The Sims از جمله بازيهائی هستند که می توانند برای هر گروه سنی جالب باشند.

بازيهائی که برای يادگيری شان فرصت زيادی می خواهد عموما برای زنان جذاب نيستند. زنان بازيهائی را دوست دارند که بتوانند به آسانی آن را ياد بگيرند و بتوانند به سرعت در بازی کردن ان مهارت پيداکنند. اين يکی از عواملی است که يک بازی را برای زنان جذاب می کند.

خانم کروتوسکی می گويد:” ما می خواهيم بدانيم که می توانيم در يک بازی مهارت داشته باشيم. بازی کامپيوتری فقط برای وقت تلف کردن نيست.”

روشهای مختلفی برای کشاندن زنان به سوی بازيهای کامپيوتری وجود دارد. دوربينهائی که با آن می توان بر روی صفحه اش ديجيتالش اجزای موجود در عکسهائی را که می اندازد تغيير داد، افزايش استفاده از اينترنت و بازيهای موجود در تلفنهای همراه از جمله روشهای ديگر سرگرم کردن خود ا بازيهای کامپيوتری است.

تحقيق الکس کروتوسکی همزمان با انتشار بازيهای کامپيوتری در لندن اعلام شده است. خانم کروتوسکی هفته آينده درباره تحقيق خود در “کنفرانس بازيهای کامپيوتری در استين” که در تگزاس برگزار می شود صحبت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا