تکنولوژی

ادعاى خسارت كاليفرنيا از مايكروسافت

همكاران سيستم – شش شهرستان و شهر كاليفرنيا روز جمعه دادخواستى برعليه مايكروسافت ترتيب داده‌ و اين شركت نرم‌افزارى را متهم به بى‌احترامى و تجاوز به قانون كاليفرنيا از طريق پرداختن به تمرين‌هاى ضد رقابتى كسب و كارها كرده است.

شركت مايكروسافت با در انحصار گرفتن بازار تجارت براى كامپيوترهاى شخصى كه به دولت فروخته شده‌اند، به كسب و كار و حرفه‌ى كاليفرنيا تجاوز و بى‌احترامى كرده است. اين دادخواست در جست‌و جوى بازيافت خسارات مالى نامعلوم است.

بخش‌هاى سانتا كلارا، لوس‌آنجلوس، سن متئو (San Mateo) و كونترا كاستا (Contra Costa) به شهر لوس آنجلس و سان فرانسيسكو پيوسته و در اين دادخواست شركت كرده‌اند.

اين دادخواست مشابه دادخواستى است كه در ژانويه‌ى سال 2003 توسط مصرف كنندگان كاليفرنيا تهيه شده بود. اين دادخواست مصرف كنندگان، نهادهاى دولتى را از ملحق شدن به دادخواست ياد شده، بر حذر داشته بود.

بر اساس موارد موجود در دادخواست سال 2003، مايكروسافت موافقت كرده بود كه به مصرف كنندگان كاليفرنيا كه در فاصله‌ى سال‌هاى 1995 تا 2001، محصولات مايكروسافت را خريدارى كرده بودد، مبلغ 1.1 ميليارد دلار هزينه بپردازد.

مايكروسافت قادر به توضيحات بيشتر درباره‌ى جزييات اين دادخواست نبوده است، زيرا گروه قانونى و حقوقى آن، هنوز موفق نشده‌اند پرونده‌ى اين شكايت را مجدداً بررسى كنند. اين شركت اعلام كرده است كه هزينه‌هاى رقابتى و راه‌كارهاى فوق‌العاده و مناسبى را به مشتزيان خود ارايه كرده است.

منبع : ComputerWeekly

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا