تکنولوژی

مايکروسافت نقص در سرويس پک ۲ را انکار کرد

مشورت همکاران – شركت مايكروسافت با صراحت تمام، نقص موجود در سرويس پك 2 ويندوز XP را انكار كرده است. گفتنى‌ست كه مشكل مطرح شده، امكا آشكار شدن اطلاعات امنيتى و سوءاستفاده از آنها، براى هكرهاست.

هفته‌ى گذشته يك شركت امنيتى با اين مشكل رو به رو شده و كاربران را از وجود آن با خبر كرده است. كارشناسان اين شركت گفته‌اند كه كد مشكل دارى در Windows Management Instrumentation database وجود دارد و امكان سو استفاده از اين كاستى به دست هكرها وجود خواهد داشت.

هم‌چنين روز چهارشنبه بر خى از كارشنان امنيتى، مشكل ديگرى در سرويس پك 2 پيدا كرده‌اند كه هكرها قادر خواهند بود با استفاده از آن نقص، كامپيوتر را به پايگاهى براى ارسال هرزنامه، ويروس و سرقت اطلاعات خصوصى تبديل كنند.

اما جالب است بدانيد كه پس از اعلام مشكلات يافته شده در سرويس پك 2، مقامات شركت مايكروسافت ادعا كرده‌اند كه نقص‌هاى به وجود آمده ناشى از كاربران و خطاهاى آنان است و از برنامه‌ى ارايه شده‌ى شركت نيست.

اگر چه، چنين تلقى مى‌شود كه سرويس پك 2 مايكروسافت، package بزرگى براى برطرف ساختن مشكلات امنيتى ديرينه‌يى ست كه از سال گذشته وجود داشته‌اند، مايكروسافت پس از انتشار اخبار مربوط به مشكل جديد IE در هفته‌ى گذشته، اعلام كرده است كه پس از ارايه‌ى اين برنامه، برخى از مشكلات هم‌ چنان باقى مانده‌اند.

مسولان شركت مايكروسافت گفته‌اند كه هكرها مى‌توانند با ترغيب كاربران به گشودن فايل‌هاى ضميمه شده به ايميل كه حامل ويروس هستند، اين كاستى‌ها را منتشر كنند.

منبع : eweek.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا