تکنولوژی

شهرام شريف: برخی افراد مطبوعات را با بنگاه های تجاری اشتباه گرفته اند

ایسنا – با روندى كه در برخى مطبوعات و در حوزه‌ى تبليغات شكل گرفته، وضعيت هشدار آميزى براى روزنامه‌نگاران ايجاد شده است، چرا‌كه روزنامه‌نگاران ا به سمت تبليغات و كسب پورسانت ترغيب و تشويق كرده و آن‌ها را از وظايف اصلى‌خود دور مى‌كند‌.

”شهرام شريف” روزنامه نگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در شرايط فعلى عرصه‌ى مطبوعات، روزنامه‌هاى خصوصى از طريق دولت حمايت نمى‌شوند و براى تأمين هزينه‌هاى خود نيازمند آگهى‌هاى تجارى هستند، همچنين سيستم‌هاى تك‌فروشى مجلات و روزنامه‌ها آنقدر ضعيف است كه از اين طريق نمى‌توانند درآمد قابل توجهى كسب كنند.

وى، افزود: در اين راستا نوعى رويكرد تجارى در طى يكى دو سال اخير در حوزه‌ى مطبوعات رخ داده است كه بخى از افراد، مطبوعات را با بنگاه‌هاى تجارى اشتباه گرفته‌اند و تنها به درآمد خود مى‌انديشند، بنابراين اين امر سبب مى‌شود روزنامه‌هاى ما به خبرفروشى روى بياورند كه در نتيجه با رشد اين ديدگاه در مطبوعات ديگر روزنامه‌هاى مستقل نخواهيم داشت.

به عقيده‌ى اين روزنامه‌نگار IT، با شكل‌گيرى اين وضعيت مطبوعات ديگر نمى‌توانند عملكرد يك شركت كه از وضع مالى مناسبى برخوردار است و به نوعى تأمين كننده‌ى آگهى‌هاى روزنامه‌ محسوب مى‌شود را به نقد بكشانند و آن را مورد بررسى قرار دهند چرا‌كه آن‌ها مطبوعات را وام دار خود فرض مى‌كنند.

شريف، با بيان اينكه در مطبوعات ما آگهى‌هاى تجارى محتواى خبرى روزنامه‌ها را مورد تهديد قرار داده‌اند، تصريح كرد: بايد براى توليد روزنامه‌ها‌ى با كيفيت و مناسب و برخوردارى آن‌ها از محتواى لازم، تفكيك‌بندى را ميان بخش‌هاى آگهى و تحريريه ايجاد كنيم، چرا‌كه اگر اين بخش‌ها از يكديگر جدا نشوند آن نشريه با يك بولتن تبليغاتى تفاوتى نخواهد داشت.

وى در پايان تصريح كرد: در صورتى كه مطبوعات ما از گرفتن آگهى‌هاى تبليغاتى توسط خبرنگاران پرهيز كنند و به سمت افزايش محتواى خبرى روزنامه‌ى خود پيش روند، در حقيقت قادر خواهند بود تا به‌تدريج صاحبان صنايع و شركت‌هاى خصوصى را به سمت خود جذب كنند و بدين ترتيب شاهد نشريه‌هايى داراى ارزش‌هاى محتوايى بسيار بالا و گردش اقتصادى پررونق خواهيم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا