تکنولوژی

قانون تجارت الکترونيکى مصوب مجلس بخشى از نيازها را برطرف مى کند

نام نویسنده: حامدشفيعى

خبرگزارى سينا – رييس شوراى عالى انفورماتيک گفت: قوانين کپى رايت فقط نرم افزارهاى توليد شده در ايران را مورد حمايت قرار مى دهد‏ در حالى که اگر در مقياس جهانى بخواهيم وارد تجارت شويم اين قانون کافى نخواهد بود.

دکتر سپهرى راد در گفت و گو با خبرگار سرويس جامعه اطلاعاتى سينا گفت : قانون تجارت الکترونيکى که در مجلس تصويب شده بخشى ز نيازها ى ما را در تجارت الکترونيک برآورده مى کند، نه همه نيازهاى قانونى را .

وى افزود: قانون حمايت از اسرار تجارى يا محرمانگى تجارى قوانينى هستند که ما هنوز براى تکميل کردن قوانين تجارت الکترونيکى نياز داريم.

وى با توجه به مطلب فوق يادآور شد : پياده سازى اين قوانين خود نياز به ابزارهاى ديگرى دارد که هنوز در ابتداى راه هستيم.

به گفته وى ابزارهايى از قبيل آموزش , نهاد سازى و باز مهندسى روشهاى اجرايى از جمله ابزارهاى مورد نياز براى دست يابى به تجارت الکترونيک است.

وى در خصوص اينکه اگر کسى مجموعه اطلاعات داده اى داشته باشد چگونه تحت حمايت قرار مى گيرد و يا احيانا بعضى از اطلاعات مخل امنيت ملى باشد چگونه بايد از آن جلوگيرى کرد گفت: بايستى قوانين جرايم اينترنتى و تجارت الکترونيکى به صورتى تصويب و اجرا گردند که مکمل يکديگر و تکميل کننده قوانين ما در تجارت الکترونيک و حمايت از پديدآورندگان نرم افزارهاى داده اى باشند تا بتوان زمينه را براى فعاليت در عرصه فن اورى اطلاعات فراهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا