تکنولوژی

بهره‌بردارى از نسل سوم تلفن همراه در 20 کشور جهان

ايتان – با رشد و توسعه فرهنگ استفاده از تلفن همراه و رشد جهانى استفاده از اينترنت، برقرارى ارتباط اينترنتى با سرعت‌هاى بالا با استفاده از تلفن همراه، از توقعات اصلى مشترکان تلفن‌هاى همراه است.

به گزارش شبکه تحليلگران تکنولوژى ايران ـ ايتان ـ مهندس صمديانى، عضو هيات علمى دانشکده علمى ـ کاربردى پست و مخابرات گفت: سرعت انتقال اطلاعات در تلفن‌هاى همراه نسل دوم، Kbps 6/9 مى‌باشد که به هيچ وجه جوابگوى نياز سرعت بالاى درخواستى مشترکين نيست. مهندس صمديانى افزود: متخصصين با استفاده از ايده سوييچينگ بسته‌اى به جاى سوييچينگ مدارى، به طرف شبکه‌اى روى آورده‌اند که نسل 5/2 تلفن‌هاى همراه نام گرفته است و در آن سرعت انتقال اطلاعات به Kpbs 384 مى‌رسد.

وى گفت: همگام با اين روند توسعه، متخصصين در جهان کار استاندارد‌سازى نسل سوم سيستم‌هاى مخابرات سيار را آغاز کرده‌اند که بتواند سرويس‌هاى چندرسانه‌اى صدا، تصوير و اطلاعات را به خوبى براى مشترکان و با سرعت مناسب فراهم کند.

وى تصريح کرد: اولين شبکه تجارى نسل سوم، در اکتبر سال 2001 ميلادى در ژاپ راه‌اندازى گرديد و هم اکنون در اين کشور بالغ بر 3 ميليون مشترک از اين شبکه استفاده مى‌کنند.
به گفته وى در حال حاضر در 20 کشور دنيا از نسل سوم تلفن همراه بهره‌بردارى شده است و اپراتورها بالغ بر 120 ميليارد دلار جهت خريد مجوزهاى طيف فرکانسى نسل سوم هزينه کرده‌اند.

عضو هيات علمى دانشکده پست و مخابرات گفت: هم اکنون بالغ بر 20 شبکه ديگر نسل سوم تلفن همراه در کشورهاى مختلف جهان در مرحله بهره‌بردارى آزمايشى است و پيش بينى مى گردد شبکه‌هاى تجارى نسل سوم تلفن همراه، در فاصله سال‌هاى 2008 تا 2010 ميلادى به اوج شکوفايى تجارى خود نايل گردند.

وى در پايان افزود: با توجه به قابليت‌هاى بالاى نسل سوم تلفن‌هاى همراه در انتقال ديتا با سرعت بالا و ارايه سرويس‌هاى چندرسانه‌اى، استفاده از نسل سوم تلفن‌هاى همراه، باعث افزايش کارايى کاربران در استفاده از زمان مى‌گردد. علاوه برآن، گسترش ايده تجارت الکترونيکى، دولت الکترونيکى، آموزش الکترونيکى و ديگر کاربردهاى پردازش اطلاعات، به اين امر دامن زده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا