تکنولوژی

تعريف استاندارد جديد اينترنت براى دنياى الكترونيك

SG – توكيو (رويترز)- شبكه جهانى وب يا اينترنت تنها 15 سال دارد، اما لحظه به لحظه تقاضا براى آن رو به افزايش است و هر روزه، محدوديت‌هايى كه در استفاده از آن به چشم مى‌خورد، بيشتر به چالش طلبيده مى‌‍شود.
در آينده‌اى نه چندان دور، كامپيوترها و ديگر ابزارهاى سيار، به سادگى با يخچال‌ها، چراغ‌ها و ديگر لوازم ارتباط بر قرار مى‌كنند. اما اين اعتقاد وجود دارد كه استانداردهاى اينترنت، بيش از آنچه امروز مى‌توان با فناورى‌ انجام داد، نياز همه‌ى ظرفيت‌هاى نهفته‌ى چنين عملكردى را برآورده سازد.
اكنون، زمان يك روزآمد سازى فرا رسيده است.
شركت‌هايى همچون Japans Nippon Telegraph ، Telephone Corp و KDDI Corp بر اين باورند كه چاره‌ى كار، استاندارد نوظهور براى نسل بعدى، يعنى Internet Protocol نگارش شش يا IPv6 است.
فناورى پيشرفته، امكان استفاه‌ى نامحدود مجازى از آدرس‌هاى اينترنتى را فراهم مى‌آورد و اجازه مى‌دهد همه‌ى لوازم منزل، آدرس اختصاصى داشته باشند.
در اين شرايط، شبكه‌ها بسيار كارآمدتر خواهند بود و از ديدگاه معمارى، ساختار ساده‌ترى از شبكه‌هاى موجود كه تنها امكان تعريف ناكافى چهار ميليارد آدرس براى انسان‌هاى كره‌ى زمين را دارند و نيازمند مديريت متخصصان است، خواهند داشت.
گفتنى آن كه جنبه‌هاى امنيتى، مانند Encryption، به طور مستقيم در استانداردهاى IPv6 لحاظ شده اند، نه مانند نگارش‌هاى كنونى كه امنيت بعدها به آن افزوده شد.

نوشته های مشابه

‫456 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا