تکنولوژی

در دوستى ميان Yahoo و MSN گشوده مى‌شود

نام نویسنده: Stefanie Olsen

systemgroup – ترى سيمل، مديرعامل Yahoo در حضور گروهى از مجريان تبليغات، در سخنان خود، به فرصت‌هاى تبليغات آنلاين و وظيفه‌ى صاحبان شركت هاى تبليغاتى در ايجاد اعتماد و پذيرش تبليغات، تاكيد كرده است.
سيمل، در نشست پنجمين سالگرد تبليغات شركت‌هاى نرم‌افزارى گفته است از آن جايى كه Yahoo و MSN ، يك هدف مشترك داشته و آن به دست آوردن سهم بيشتر و بيشتر در بازار است، كر كردن در كنار يكديگر براى هر دوى آنان، از اهميت ويژه‌يى برخوردار خواهد بود.
چهره‌ى بيشتر حاضران پس از شنيدن سخنان مدير عامل Yahoo و با داشتن سابقه‌ى ذهنى از رقابت طولانى مدت ميان Yahoo و MSN ، غير عادى مى‌نمود.
جووان بردفورد، يكى از مديران MSN ، در اين زمينه گفته است كه مردم تصور مى‌كنند كه من ديوانه شده‌ام و از اين روى، دو رقيب را به كار كردن در يك مكان دعوت كرده‌ام.
استيو بالمر، مدير Microsoft افسوس خورده است كه پيش از اين هيچ گاه بر روى اين موضوع تمركزى صورت نگرفته و گرايش MSN به Yahoo ، در حالى اتفاق افتاده است كه موضوع جست و جو در اينترنت براى MSN يك اولويت شده است. مچنين اين موضوع، اتكاى MSN بر Yahoo را در زمينه‌ى جست و جو‌هاى تجارى بازنمون كرده و برآورد مى‌شود كه هشت ميليارد دلار هزينه دربر داشته باشد.
گفتنى آن كه Yahoo و Microsoft تلاش مى‌كنند تا سهم بيشترى از دلارهاى موجود در بازار سنتى را از آن خود كنند.
نشست دو روزه‌ى MSN به اين منظور تنظيم شده بود كه تبليغات دهندگان را به خرج كردن پول بيشتر براى تبليغات آنلاين، ترغيب كنند. شگردهاى شركت كه يكى از آنها تحقيق در اين باره بوده، نشان داده است كه در مقايسه با ديگر رسانه‌ها، تبليغات آنلاين تاثير بيشترى بر فروش داشته است.
گرج استوارت، معاون Interactive Advertising Bureau يا (IAB)، گفته است كه اعضاى IAB (كه خود از اعضاى Yahoo و MSN هستند)، در حال تهيه استانداردهاى اندازه‌گيرى براى اثرسنجى تبليغات هستند تا فعاليت تلبيغ دهندگان را در بازار قوت بخشند.
سيمل، كه به مدت سه سال يكى از مديران Yahoo بوده، بيان كرده است كه باند پهن اينترنت، فرصت تبليغات را بيشتر مى‌كند، به ويژه تبليغاتى كه ويدئويى هستند.

منبع : March 26 2004 CNET News.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا