تکنولوژی

ارزيابى فروشندگان نرم افزارهاى ERP

نام نویسنده: ناصر شريفيان

systemgroup – تصميم گيرى در مورد انتخاب يك بسته نرم افزارى مناسب ERP از يك فروشنده مناسب يكى از مهمترين تصميمات در اين مورد شناخته مى‌شود كه با ارزيابى صحيح واصولى توليد كنندگان و فروشندگان اين نرم افزارها در بازار ERP انجام پذير خواهد بود.
وقتى سازمان شما تصميم مى‌گيرد يك سيستم ERP را انتخاب و خريدارى كند، چه معيارهايى را بايد در مورد فروشنده سيستم ERP مدنظر داشته باشد؟ چگونه مى‌توانيد اطمينان حاصل كنيد كه آن فروشنده همه نيازهاى شما را در مورد اين سيستم‌ها برآورده خواهد ساخت و به طور كلى چه فاكتورهايى را بايد در مورد سازمان خود و همينطور فروشنده نرم افزار ERP در نظر داته باشيد؟
اكثر سازمان‌هايى كه تصميم به استفاده از اين سيستم‌ها مى‌گيرند، ماه‌ها به ارزيابى فرآيندهاى كسب و كار خود مى‌پردازند و بررسى مى‌كنند كه آيا آنها نياز به متناسب سازى نرم‌افزارهاى مربوطه خواهند داشت يا خير و مهم‌تر از همه اين‌كه آنها چه انتظاراتى از يك نرم‌افزار ERP خواهند داشت ؟
مرحله بعدى نيز، به انتخاب يك فروشنده مناسب ERP مربوط مى‌شود. اما با وجود تنوع زيادى كه در مورد سيستم‌هاى(راه حلهاى[1])ERP وجود دارد، تعيين اين كه كدام‌يك به بهترين نحو، نيازهاى سازمان شما را برآورده مى‌سازد، كار دشوارى به نظر مى‌رسد. تعداد زيادى از شركت‌ها بدون اين كه به بررسى جوانب مختلف امر بپردازند، اقدام به خريد اين نرم افزارها مى‌كنند. تعدادى نيز در مراحل راه اندازى اين سيستم‌ها با مشكلات جدى مواجه مى‌شوند كه اگر قبل از اقدام به خريد، شركتهاى فروشنده ERP و نيازها و انتظارات خاص خود را مورد بررسى و بازنگرى بيشترى قرار مى‌دادند، به اين مشكلات دچار نمى‌شدند.

Adam Golden & Dawn Scaiano

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا