تکنولوژی

بازدهى شركت‌هاى ISP ايرانى طى سال‌هاى گذشته رو به افول بود

ايسنا – رئيس انجمن صنفى كارفرمايان شبكه‌هاى اينترنتى، گفت: برقرارى ارتباط با دولت جهت تصميم‌گيرى در حوزه‌ى IT، ايجاد تعامل ميان اعضا و كاربران، ايفاى نقش واسط ميان بخش خصوصى و دولتى از جمله سياست‌هاى كلى انجمن به شمار مى‌رود.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)‌، ”مهندس مصطفى محمدي” در جلسه‌ى تشريح برنامه‌هاى جديد انجمن شبكه‌هاى اينترنتى كه با حضور اعضاى هيات مديره‌ى جديد انجمن تشكيل شد، تصريح كرد: هيات مديره جديد مصمم‌تر است تا در راستاى رسيدن و پيشبرد اهداف انجمن و دفاع از منافع اعضا، توسعه‌ى IT در كشور و دست‌يابى به جامعه‌ى اطلاعاتى، سريع‌تر عمل كند.
وى، با اشاره به برنامه‌هاى آتى در حال بررسى در انجمن، عملياتى كردن پروژه‌ى دسه بندى ISPها، پيگيرى طرح ايجاد مراكز IDC و يا مركز تجميع ISPها در يك نقطه از شهر جهت جلوگيرى از پراكندگى و گستردگى امكانات مورد نياز آن‌ها در سطح شهر، تامين پهناى باند عمده كه تهيه‌ى آن يكى از سنگين‌ترين هزينه‌ها براى شركت‌هاى ISP به شمار مى‌رود و ساماندهى نمايندگان فروش كارت‌هاى اينترنت و تلفن را از جمله مهمترين برنامه‌هاى سال جديد معرفى كرد.
در ادامه، ”مهندس رياضيات” نائب رئيس انجمن صنفى كارفرمايان شبكه‌هاى اينترنتى تصريح كرد: تداوم همكارى و تشريك مساعى و تعامل مثبت و سازنده‌ى انجمن با كليه‌ى سازمان‌ها و نهادهاى دولتى در بخش ICT كشور، تشكيل كميته‌ى تهيه و توزيع پهناى باند و تبديل انجمن به عنوان يك نقطه‌ى متمركز در راستاى مذاكره‌ى شركت‌ها با پرووايدرهاى خارجى و انعقاد قراردادها با شرايط مناسب، از جمله استراتژى‌هاى انجمن است كه مورد تاييد هيات مديره قرار گرفته است.
در ادامه ”مهندس عابدى نژاد” عضو هيات مديره‌ى انجمن اظهار داشت: بازدهى شركت‌هاى ISP طى سال‌هاى گذشته رو به افول بود اما برنامه‌ها براى سال اينده اين است كه اين بازده‌ها را افزايش دهيم.
وى، ادامه داد: بايد فعاليتى براى قيمت گذارى خدمات اينترنتى و هماهنگى ميان آن‌ها ايجاد شود و در اين بين انجمن مى‌تواند به عنوان پيشنهاد دهنده‌ى قيمت، به بازدهى اقتصادى ISPها كمك كند .
همچنين ”مهندس شيخ عطار” عضو هيات مديره‌ى انجمن با اشاره به رتبه‌ى پايين كه ايران در صنعت IT در ميان كشورهاى جهان داراست، خاطر نشان كرد: IT بايد بنگاهى مى‌شد كه بتواند قسمتى از بودجه هاى كشور را تامين كند.
همچنين ”مهندس پرسا” دبير انجمن تصريح كرد: مهمترين خطرى كه IT كشور را تهديد مى‌كند بحث نداشتن نگاه ابزارى مديران به IT است و به اين معنى كه IT به جاى آن كه به عنوان ابزارى در جهت رسيدن به اهداف مورد استفاده قرار گيرد بيشتر به عنوان يك هدف نگاه مى‌شود.
در ادامه‌ى جلسه پرسش و پاسخ ميان اعضاى هيات مديره و خبرنگاران رسانه‌هاى مختلف برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا