تکنولوژی

80 ميليون پيام تبريک الکترونيکى به مناسبت روز والنتاين

بخش خبر آى تى ايران – نتايج تحقيقات در جريان روز والنتاين نشان مى دهد که ميزان استفاده از تکنولوژى براى ارسال پيام تبريک در اين روز سنتى رشد چشمگيرى داشته است.
به گزارش بى بى سى در سال 2003 بيش از 78ميليون پيام الکترونيکى به مناسبت روز والنتاين ارسال شده که اين شش برابر ارسال سنتى پيام تبريک ( کارت تبريک) است.
به گفته يکى از مسئولان انجمن ديتاى موبايل ارسال پيام هاى متنى در روزى چون والنتاين در حال گسترش و عمومى شدن است و پيش بينى مى شود که در 14 فوريه امسال بيش از 80 ميليون پيام متنى الکترونيکى رد و بدل شده باشد.
وى تاکيد مى کند که کاربران ارسال پيام هاى متنى از طريق تلفن همراه را به ارسال سنتى کارت ترجيح مى دهند و اين موضوع احتمالا طى سال هاى آينده به ارسال عکس و صدا هم در آينده گسترش خواهد يافت.
وى تاکيد مى کند که جوانان به ارسال پيام هاى متنى با تلفن همراه بسيار اشتياق نشان مى دهند ضمن اين که آمار ارسال کارت هاى تبريک الکترونيکى نيز بسيار بالاست. با اين حال مطابق نظرخواهى که سايت بى بى سى در زمينه چگونگى ارسال پيام تبريک روز والنتاين امسال به عمل آوده کاربران پاسخ هاى متفاوتى داده اند.

30 درصد از آنان گفته اند که از کارت تبريک هاى کاغدى استفاده کرده اند.
15 درصد از آنان گفته اند که از کارت تبريک هاى الکترونيکى استفاده کرده اند.
10 درصد گفته اند که از پيام متنى استفاده کرده اند و بالاخره 44 درصد گفته اند اصلا تاکنون پيام تبريک روز والنتاين براى کسى ارسال نکرده اند!

آنا مارى ده ساله معتقد است که کارت تبريک کاغدى خيلى بهتر از کارت تبريک الکترونيکى است چون هيجان پست کردن و نگاه داشتن آن در مقايسه با نمونه الکترونيکى بيشترى دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا