تکنولوژی

ويژگيهاى نماينده مجلس از ديدگاه صنعت فناورى اطلاعات وارتباطات

نام نویسنده: فرهاد نورائى

الف –قبل از انتخاب :
از ديدگاه صنعت فناورى اطلاعات وارتباطات نماينده مجلس شوراى اسلامى قبل از انتخاب شدن ودر عرصه تبليغات انتخاباتى بايد ويژگيهاى ذيل را دارا باشد:
1-Email داشته باشد تا از طريق آن بتواند با مردم مکاتبه داشته باشد.
2-وب سايت داشته باشد تا مردم بتوانند مستقل از مکان وزمان به اطلاعات نامزد دسترسى داشته وبا طرحها وديدگاههاى او آشنا شوند و با دسترسى ماندگاربه اطلاعات وب سايت وى عملکرد وى را بعد از انتخاب با صحبتهاى او مقايسه نمايند
3-از شيوه هاى نوين در اين بستر (Chat – Email – ووب سايت و ستاد انتخاباتى مجازى و…) براى تبليغات استفاده نمايد که باعث هزينه کمتر و سرعت در انتشار و وسعت در انتشار ديدگاههاى خود گردد. 4-مردم را با فعاليتهاى مفيد اين صنعت آشنا سازد وباعث توسعه فرهنگ صحيح استفاده از فناورى اطلاعات وارتباطات گردد.(استفاده از اينترنت فقط به پست الکترونيک و چت کردن وجستجو اطلاعا و… خلاصه نمى شود بلکه ميتوان با يکى از انواع کاربردهاى صحيح آن تبليغات انتخاباتى بر اين بستر مردم را با يکى ديگر از کاربردهاى فناورى اطلاعات وارتباطات آشنا کرد.)
5-با استفاده از اين بستروهزينه کردن در اين صنعت به توسعه اقتصادى اين صنعت کمک نمايد اگر بطور متوسط هر نامزد فقط يک ميليون تومان در عرصه تبليغات در اين صنعت هزينه نمايد (طراحى وب سايت و اجاره فضا وثبت Domain وطراحى كارتهاى تبليغاتى كه در آن آدرس وب سايت نامزد آمده باشد و کارتهاى اشتراک يک يا دو ساعته رايگان و… ) پس براى هشت هزار نفر نامزد حدود هشت ميليارد تومان در اين صنعت هزينه خواهد شد و بشماريد اشتغال در اين زمينه را ! و کمک به رشد اين صنعت در حرکت رو به رشد آن در کشور.
6-با کاربرد اين صنعت به جوانان مستعد وتوانمند و دلسوز کشور خود مى گويد که براى انتخاب شدن احتياج به هزينه هاى هنگفت نيست و بستر براى به ميدان آمدن افراد توانمند محيا است و پياده سازى عدالت اجتماعى محقق تر
7-در عرصه انتخابات امکان حضور تمام مردم وجود ندارد پس نامزد مجلس با استفاده از اين فناورى ميتواند براحتى ديدگاهها و طرحها و نظرات مردم را گرفته تا پس از انتخاب از آنها در امور نمايندگى مجلس استفاده نمايد.وحق نماينده مردم بودن را بحق ادا نمايد.

ب – بعد از انتخابات :
از ديدگاه فناورى اطاعات وارتباطات نماينده مجلس بعد از انتخاب شدن ودر عرصه حضور در مجلس بايد بتواند:
1-از طريق وب سايت با مردم در ارتباط باشد واز ديدگاهها وطرحها و ايده هاى آنها آگاه باشد.و فعاليتهاى خود را به اطلاع مردم برساند.
2-با استفاده از بستر فناورى اطلاعات و ارتباطات در مجلس به اطلاعات لوايح و مواردى که بايد تصميم گيرى نمايد سريعتر دسترسى داشته باشد تا در کمترين زمان و با بيشترين اطلاعات و با دانش کافى راى ونظر خود را ابراز دارد.
3-با استفاده راى دادن الکترونيکى در صحن مجلس زمان راى دادن خود به يک موضوع را به حداقل برساند تا زمان بيشترى را بتواند براى رسيدگى به امور مدم صرف نمايد.
4-مدافع فناورى اطلاعات و ارتباطات در مجلس شوراى اسلامى باشد.
5-به وزيرانى راى اعتماد دهد که آشنا با اين صنعت و مدافع آن در وزارتخانه متبوع خود باشد.با توجه برنامه توسعه چهارم در زمينه فناورى اطلاعات و ارتباطات
6-با قدرتى که در استان کسب مى نمايد به انتخاب مديرانى که علاوه بر توان موضوع فعاليت خود با اين صنعت نيز آشنا هستند کمک نمايد تا بستر براى توسعه سريعترفناوير اطلاعات وارتباطات در استان را فراهم نمايد.
7-با کمک به اين صنعت فاصله علمى کشور ما با کشور هاى پيشرفته را کمتر نمايد.
8-با استفاده از اين صنعت در تخصيص بودجه عادلانه و دقيق ومبتنى بر اطلاعات صحيح وسريع نسبت به تصويب بودجه کل کشور اقدام نمايد.(با تکيه بر بستر شبکه الکترونيکى دولت)
9-با کمک به گسترش قوانين آموزش الکترونيکى امکان آموزش معتبر در اقصى نقاط کشوررا فراهم نمايد
. 10-با حمايت از اين صنعت و قوانين مربوط به آن فضاى تجارت الکترونيک را در سطح وسيع فراهم نمايد و امکان حضور در عرصه تجارت بين المللى را و ارز آورى از قبل اين صنعت را و کاهش وابستگى به فروش نفت را فراهم آورد.
11-از طريق پورتال هاى استانى به اطلاعات وتوانمنديهاى وبسترهاى اقتصادى و فرهنگى وسياسى استانها و کمبودها ونارسائيها و کاستيهاى آنها آشنا و نسبت به دفاع از حقوق مردم ادا وظيفه نمايد.
12-وبا پشتوانه بودن براى اين صنعت در مجلس شوراى اسلامى زمينه براى رشد و توسعه آنرا فراهم آورد و ايجاد زمينه اشتغال ميليونها جوان را در ايران اسلامى فراهم نمايد.
و….

فرهاد نورائى *رئيس آ موزش الکترونيکى شوراى ICT استان گلستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا