تکنولوژی

نرم افزار متحول کننده شهرسازى

بخش خبر آى تى ايران – يك سيستم نرم‌افزارى در آمريكا موفق به طراحى برنامه پيچيده‌اى شدند كه روياهاى مهندسان عمران و شهرسازى را به واقعيت تبديل مى‌كند. اين برنامه كه Community Viz نام دارد توسط گروه اورتون فميلى طراحى شده است.
برنامه مذكور به كاربران امكان مى‌دهد كه كليه بخش‌هاى مختلف شهر خود را ديجيتالى كرده و با ايجاد تغيير در بخش‌هاى مختلف شهر، آثار ناشى از آن را مشاهده كنند.
يك مهندس عمران مى‌گويد: اين برنامه تحول و كمك فوق‌العاده بزرگى در كار ما ايجاد كرده است، چرا كه براى مثال امروزه به خصوص موردى همچون وضعيت ترافيك و نحوه ايجاد تغييرات لازم در بخش‌هاى شهر از اهميت بالايى برخوردار بوده و نياز به مطالعات و بررسى‌هاى زيادى داشت.
برنامه مذكور با وارد كردن تصاوير بخش‌هاى مختلف يك شهر و تلفيق آن با گرافيك اقدام به ساخت تصاوير سه بعدى (3D) از ساختمان‌ها، كوچه‌ها و خيابان‌هاى شهر مى‌كند.
لذا زمانى كه شهر بازسازى شد اين برنامه به كاربر مى‌تواند نشان دد كه حتى ايجاد اشتغال در يك بخش از شهر و يا جابه‌جايى برخى از مكان‌هاى پر رفت و آمد به نقاط ديگر چه تاثيرى بر شهر خواهد گذاشت. نرم‌افزار Community Viz همچنين قادر به تهيه سياست‌هاى شهرسازى نيز هست

نوشته های مشابه

‫610 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا