تکنولوژی

اينتل نمونه قوى تر پنتيوم 4 را عرضه مى کند

بى بى سى – شرکت اينتل نمونه تازه تر تراشه پنتيوم 4 را که هدف از طراحى آن، تقويت رايانه هاى شخصى به عنوان دستگاه صوتى تصويرى و سيستم هاى ويرايش عکس و ويديو است عرضه کرده است.
تراشه هاى تازه پنتيوم 4 که پرسکات (Prescott) ناميده مى شود، علاوه بر عملکرد بهتر در زمينه هاى صوتى و تصويرى، در امور مهندسى و علمى نيز قابليت هاى گسترده ترى دارد.
تراشه جديد همچنين از حاظه بيشترى برخوردار است و براى اجراى متفاوت دستورات، تغييراتى در آن داده شده است تا عملکرد آن تقويت شود.
اينتل همچنين شيوه توليد تراشه تازه را اصلاح کرده است تا عملکرد آن را به سطوح تازه اى ترقى دهد.
انتظار مى رود شرکت هاى توليد رايانه هاى شخصى فروش دستگاه هاى مجهز به پرسکات را فورا آغاز کنند.
تغييراتى که اينتل در نحوه توليد تراشه تازه وارد کرده است شامل اصلاح سيليکونى است که اين تراشه از آن ساخته مى شود تا خاصيت رسانايى آن بهبود يابد.
اينتل همچنين براى جلوگيرى از نشت جريان هاى الکتريکى ميان عناصر مختلف، از مواد بديعى براى توليد اين تراشه استفاده مى کند.
به علاوه، پرسکات از جمله نخستين تراشه هايى است که قطر عناصر آن تنها به 90 نانومتر (يک ميلياردم متر) مى رسد. در مقابل، قطر عناصر تراشه هاى قبلى پنتيوم 4، 130 نانومتر است.
اينتل با استفاده از اين قابليت سعى کرده است عناصر بيشترى را در تراشه تازه بگنجاند تا حجم حافظه آن دو برابر شود.
سرعت تراشه پرسکات از سلسله قبلى تراشه هاى پنتيوم 4 که به “نورتوود” موسوم بود فراتر مى رود.
سرعت نخستين تراشه هاى پرسکات دو و هشت دهم مگاهرتز و سه و دو دهم مگاهرتز خواهد بود و نمونه سريع تر آن که سه و چهاردهم مگاهرتز خواهد بود در آينده نزديک عرضه خواهد شد.
سرعت نمونه هاى بعدى رسکات که در پايان سال جارى وارد بازار خواهد شد چهار مگاهرتز خواهد بود.
تغييراتى که اينتل در نحوه ساخت اين تراشه اعمال کرده است امکان افزايش تدريجى سرعت آن بدون دستکارى ساختار اساسى تراشه پنتيوم 4 را فراهم مى کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا