تکنولوژی

شجاعى:خوشبختانه جشنواره‌ى دوم بدون حضور بخش دولتى به خوبى برگزار شد.

ايسنا – دبير دومين جشنواره‌ى كارت اينترنت و تلفن، گفت: جشنواره‌ى دوم على رغم عدم حضور بخش دولتى به خوبى برگزار شد، در صورتى كه براى برگزارى مراسم افتتاحيه از مقامات دولتى دعوت شده بود، جمعيت خيلى كمتر از مراسم اختتاميه‌اى بود ك از آن‌ها دعوت به عمل نيامده بود.
امير رضا شجاعى، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات ايسنا، گفت: هر چقدر كه به مقوله‌ى IT در كشور پرداخته شود، به ايده‌آل‌هاى جامعه‌ى اطلاعاتى نزديك‌تر خواهيم شد، بنابراين طبيعى است كه برگزارى اين گونه جشنواره‌ها چه از طريق بخش خصوصى و چه از طريق بخش دولتى قطعا تاثير گذار خواهد بود، منتهى اين تاثير گذارى بستگى به نوع برگزارى جشنواره نيز دارد.
وى، با اشاره به جشنواره‌هاى همسوى با اين جشنواره، گفت: جشنواره‌هايى كه مشابه و همسو با اين جشنواره برگزار مى‌شود تاثير منفى بر شركت‌هاى ISP داشته و باعث كمرنگ‌تر شدن حمايت آن‌ها از برگزارى اين جشنواره مى‌شود.
شجاعى درباره‌ى زمان برگزارى دومين جشنواره‌ى كارت اينترنت و تلفن، گفت: طى صحبتى كه با ISPها داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه برگزارى اين جشنواره در زمان پيك كارى شركت‌ها و ارائه‌ى كارت‌هاى رايگان در جشنواره ممكن است تاثير منفى در بازار فروش ISPها داشته باشد و از اين نظر سعى ما بر اين است كه با فاصله‌اى نسبت به بهترين زمان فروش آن‌ها يعنى اواخر شهريور و اواخر اسفند ماه آن را برگزار كنيم و به اين علت ما جشنواره‌ى اول را اواسط تابستان و جشنواره‌ى دوم را حدود يك ماه قبل از عيد نوروز برگزار كرديم به لحاظ اين كه تاثير سويى در روش آن‌ها نداشته باشد.
دبير جشنواره، اظهار داشت: شركت‌هايى كه در اين جشنواره حضور داشتند صرفا براى فروش نيامده بودند، بلكه قصدشان از شركت در اين جشنواره معرفى امكانات و دستاوردهاى شركت‌هايشان بود.
وى، اظهار اميدوارى كرد: اميدواريم در جشنواره‌ى سوم كه در مرداد ماه برگزار خواهيم كرد، بيشتر بر روى مقوله‌ى فرهنگى و علمى توجه شود و اين موضوعى است كه خود شركت‌ها و ISPها هم به آن توجه نشان مى‌دهند. چون هر اندازه سطح علمى و فرهنگى صاحبان صنعت IT بيشتر شود، قطعا تاثير به سزايى روى مخاطبان و كاربران اينترنتى خواهد داشت.
شجاعى، با اشاره به مراسم اختتاميه‌ى دوين جشنواره‌ى كارت اينترنت و تلفن، گفت: مراسم اختتاميه تقريبا بدون حضور رسمى مقامات دولتى، ولى باشكوه‌تر از مراسم افتتاحيه‌ برگزار شد و دليل اين حضور با شكوه در مراسم اختتاميه مخاطب سنجى و آسيب شناسى براى برگزارى آن بود و خوشبختانه جشنواره‌ى دوم بدون حضور بخش دولتى به خوبى برگزار شد.
وى، با اشاره به برگزارى جشنواره‌ى سوم در مرداد ماه سال 83 گفت: در اين جشنواره قصد داريم تعدادى از كسانى كه محبوبيت دارند و در بخش اينترنت سرمايه‌گذارى مى‌كنند را جذب و معرفى كنيم به عنوان مثال خيلى از بازيكنان تيم ملى فوتبال يا بازيگران و كارگردانان صاحب نام كه در اين عرصه فعليت مى‌كنند را معرفى كنيم، تا در مقوله‌ى تبليغات بتوانيم يك سرى كارهايى را كه تا به حال معرفى نشده، بشناسانيم.
شجاعى، گفت: عدم حضور مستمر و فعال وزارت اطلاعات و فناورى ارتباطات در جشنواره به اين علت بود كه يك سرى از ISPهايى كه مجوز نداشتند از اين جشنواره سوء استفاده كرده و سعى كردند با اين بر چسب كه جشنواره توسط وزارت خانه حمايت مى‌شود حضور پيدا كنند و حضور ISP خود را موجه جلوه دهند و اين براى ما خطرناك بود ولى تيزهوشى روابط عمومى وزارت‌خانه مانع از اين اتفاق شد.
دبير دومين جشنواره‌ى كارت اينترنت و تلفن، گفت: برخورد بعضى از شركت‌ها در اين جشنواره براى ما بسيار عجيب بود و حتى يكى از شركت‌ها براى حضور در جشنواره درخواست 5 ميليون تومان پول كرده بود البته اين موضوع را قبول دارم كه حضور مجموع ICPها باعث اعتبار جشنواره مى‌شود، ولى حضور فردى يك ISP به تنهايى به جشنواره اعتبار نمى‌دهد و به نظر من ارزش و كار جشنواره به جايى رسيده كه بتواند به شركت‌هااعتبار دهد.
وى، تصريح كرد: به علت حساسيت ويژه‌يى كه اين جشنواره داشت هيات داوران براى انتخاب برترين ISP بسيار دقت و تحقيق كرد.
شجاعى، در پايان هدف از اهداى لوح تنديس طلايى به برترين ISP را تشويق و حمايت از ISPها عنوان كرد و چيزى غير از اين ندانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا