تکنولوژی

افزايش سرقت هويت در ايالات متحده

بخش خبر آى تى ايران – سرقت هويت مردم آمريكا از طريق اينترنت سريعا در حال رشد است. بر اساس تحقيقات كميسيون تجارت آمريكا سال گذشته به تنهايى هويت 9/9 ميليون نفر از مردم به سرقت رفته است. سرقت هويت به معناى آن است كه فردى اطلاعات شخصى فرد ديگر را ربوده و از آن براى كلاهبردارى و ساير جرايم استفاده كند.
اما در حال حاضر سرقت هويت افراد به منظور اختلاس‌هاى مالى، دزدى از بانك‌ها، و كلاهبردارى‌هاى اينترنتى انجام مى‌شود. اين در حالى است كه برخى از دزدى‌هاى هويت‌ به منظور مخفى نگاه داشتن هويت سارقان، ورود آنها به يك كشور و ارتكاب اعمال تروريستى نيز استفاده مى‌شود.
بر اساس تحقيقات انجام شده بسيارى از آمريكايى‌ها كه قربانى سرقت هويت‌ مى‌شوند معمولاً مراقب مدارك خود نيستند. هم اكنون يكى از رايج‌ترين شيوه‌هاى سرقت هويت و شماره‌ كارت‌هاى اعتبارى به mailbox كاربران مربوط مى‌شود.
در چنين شرايطى اربرى كه توسط مهاجم هك شود در حقيقت كنترل كامل دستگاه‌ خود را به او سپرده لذا از اين طريق كليه نامه‌‌هاى ارسالى از سوى بانك‌ها، حساب‌ها و مكاتبات‌ فرد قربانى قابل دريافت و سو استفاده خواهد بود.
اين موضوع موجب شده تا مقامات امنيتى دولت آمريكا به فكر دوره‌ها و آموزش‌هاى ويژه‌اى براى مردم باشد اگر چه به اعتقاد آنها پيشگيرى از سرقت هويت كار چندان سختى نيست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا