تکنولوژی

وبلاگ‌هاى برگزيده بريتانيا در سال 2003 به اتخاب گاردين

صبح اقتصادى – بجوايز بريتيش بلاگ گاردين براى دومين سال متوالى، به وبلاگ‌هاى برگزيده بريتانيا اهدا شد. سيمون والدمن، رئيس هيات داوران اين جايزه، ضمن اعلام رضايت از سطح كيفى وبلاگ‌هاى بريتانيا، از حفظ استانداردهاى سطح بالاى سال گذشته اين جايزه ابراز رضايت مى‌كند.
متن بيانيه هيات داوران اين جايزه و نام وبلاگ‌هاى برگزيده را با هم مى‌خوانيم:
قضاوت در مورد وبلاگ‌ها، براى داوران كار ساده‌اى نبود. تصميم‌گيرى در مورد اين كه يك وبلاگ از وبلاگ ديگر بهتر است، هيچ‌گاه كار ساده و قاعده‌مندى نيست.
امروزه و در حالى كه كيفيت و تنوع جهان وبلاگ‌ها به سرعت رو به افزايش است، اين تصميم‌گيرى هم مدام سخت‌تر و سخت‌تر مى‌شود، به طورى كه تقريباً در تمامى رشته‌ها، ميان داوران اختلاف نظر وجود داشت.
تمام وبلاگ‌هايى كه در اين‌جا مورد اشاره قرار مى‌گيرند، از كيفيتى استثنايى برخوردار هستند. اين وبلاگ‌ها نشانه‌اى مبنى بر غناى رو به افزايش وبلاگ‌هاى بريتانيا هستند. اين وبلاگ‌ها با استفاده از طراحى عالى، كيفيت نگارشى خوب و استفاده هوشمندانه از لينك‌ها و پيوندها، پنجره‌هايى رو به ما مى‌گشايند كه در صورت عدم آشنايى با اين وبلاگ‌ها، از آن‌ها بى‌بهره مى‌مانديم. اين مسئله دقيقاً در راستاى هدف اهداى اين جايه است كه به هنگام پايه‌گذارى آن در سال 2002، مدنظر موسسان جايزه وبلاگ‌هاى برتر بريتانيا بود.
در رشتة بهترين طراحى، جايزه بهترين وبلاگ به راب هينچكليف و ايوئان ميچل به خاطر وبلاگ The Big Smoker اهدا شد. ميان اين وبلاگ و وبلاگ The Bunker رقابت شديدى براى دريافت اين جايزه وجود داشت. هر دو وبلاگ ظاهر خوب و عرضه مناسب و شفاف اطلاعات را با هم تركيب كرده بودند. اما در نهايت وبلاگ بيگ اسموكر به خاطر سليقه بهتر و استفاده از تركيب رنگ ساده و عكس‌هاى سياه و سفيد براى تاثيرگذارى بيشتر، برنده اين رشته شناخته شد.
عكس‌هاى سياه سفيد در انتخاب وبلاگ برگزيده در رشته بهترين استفاده از عكس نيز نقش اساسى داشتند. اين جايزه به راب گاردينر، صاحب وبلاگ nyclondon.com به خاطر كيفيت خيره‌كننده عكس‌هايش اهدا شد. هيات داوران همچنين لازم مى‌داند تا در اين رشته از دو وبلاگ ديگر نيز تقدير كند: وبلاگ Camerantics كه در رشته بهترين طراحى هم در ميان نامزد‌هاى دريافت جايزه بود، و ديگرى وبلاگ Apparently Nothing . هر دوى اين وبلاگ‌ها مملو از تصاوير جذابى هستند كه براى ما بيش از هرچيز حسادت‌انگيز بودند.
رقابت در رشته وبلاگ‌هاى افراد زير 18 سال به شدت نزديك و فشرده بود. بيشترين رقابت ميان نوشته‌هاى سورئال و شيرين اليويا فيرودر در وبلاگ Magnetic Kid Liv ، و نوشته‌هاى پخته مكس مونتون در وبلاگ A Teenager Blogs وجود داشت. نوشته‌هاى اليويا خارق‌العاده و عالى بود، اما در پايان هيات داوران به اين نتيجه كه وبلاگ مكس مونتون در مجموع بهتر است: طراحى خوب، به روز شدن منظم و نوشته‌هاى شخصى و در عين حال زيركانه در پايان باعث شد اين جايزه به ماكس مونتون 17 ساله تعلق بگيرد.
در رشته بهترين وبلاگ تخصصى، وبلاگ‌هاى بسيارى با كيفيت بالا به چشم مى‌خورند. در اين رشته وبلاگ آنى مول به نام London Underground Tube Diary به خاطر طنز و جزئى‌نگرى خود مورد تقدير هيات داوران قرار مى‌گيرد.
اما جايزه اين رشته به فيل گيفورد به خاطر وبلاگ Pepys Diary تعلق گرفت. گيفورد در اين وبلاگ كه از اول ژانويه ال 2003 راه‌اندازى شد، به مدت 10 سال هر روز برگى از يادداشت‌هاى روزانه يك وقايع‌نگار قرن هفدهمى را كه در لندن زندگى مى‌كند، به روى وب قرار مى‌دهد. ميزان استقبال مردم از اين وبلاگ حيرت‌انگيز است و اين را مى‌توان از تعداد اظهارنظر‌هاى آن‌ها در پايين هر مطلب فهميد.

اما در رشته بهترين كيفيت نوشتارى، در ميان وبلاگ‌ها چند گوهر گرانبها جلب نظر مى‌كند. سه وبلاگ برتر اين بخش هر سه با يكديگر متفاوت هستند. استوارت هيوز، گزارشگر بى‌بى‌سى است كه در عراق روى مين رفت و يك پايش را از دست داد. او از ماه فوريه وبلاگ بى‌نظير خود، Beyond Northern Iraq را راه‌اندازى كرده است. در اين وبلاگ وقايع روزانه جنگ خليج فارس، از نگاه كسى كه شخصاً آن را تجربه كرده است، آورده شده است. مطالب جذاب و لينك‌هاى به جاى اين وبلاگ آن را به وبلاگى بى‌نظير تبديل كرده است.
اما اگر كسى بخواهد تصويرى واقعى از يك روز كارى در انگلستان قرن بيست و يكم به دست بياورد، وبلاگ Call Centre Confidential بهترين انتخاب خواهد بود. اين وبلاگ از نگاه يك رئيس بخش ناشناس، جريان كارى روزانه يك مركز تلفن را شرح مى‌دهد.
اما در نهايت برنده اين بخش، وبلاگ Belle de Jour شناخته شد كه يادداشت‌هاى روزانه يك دختر تلفنى ساكن لندن است. البته مضامين اين يادداشت‌ها براى انتخاب اين وبلاگ عنصرى بازدارنده شناته مى‌شد، اما كيفيت نوشته‌ها باعث ناديده گرفتن اين مسئله از سوى داوران شد. بعضى داوران نيز در مورد واقعى بودن اين نوشته‌ها شك داشتند، اما حتى در اين صورت هم چيزى از كيفيت بى‌نظير اين نوشته‌ها كم نمى‌شود.
اما جايزه ويژه هيات داوران اين دوره از جايزه وبلاگ‌هاى برتر بريتانيا، به دارن شرابسل به خاطر وبلاگ LinkMachineGo تعلق گرفت. اين وبلاگ جايى مابين رشته‌هاى بهترين وبلاگ تخصصى و بهترين كيفيت نوشتارى جاى مى‌گيرد. اما به هر روى اين وبلاگ، يكى از عجايب عالم وبلاگ‌نويسى بريتانيا است: مجموعه‌اى دست‌كم گرفته شده، اما خواندنى از لينك‌ها. اگر احساس كرديد ديگر در اينرنت چيز جذابى وجود ندارد، سر زدن به اين وبلاگ بهترين راه براى تغيير عقيده‌تان است.

منبع : Guardian

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی ردمی نوت 9S شیائومی – Xiaomi Redmi Note 9S

    قیمت پاور بانک شیائومی می وایرلس پاور بانک WPB15ZM با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت و امکان شارژ بی سیم

    شیائومی نسل جدید mi Box را معرفی کرد

    languagedl.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا