تکنولوژی

سردبير گويانيوز: گويا نيوز بى دليل بسته شد، بى دليل باز

بخش خبر آى تى ايران – سردبير خبرناه گويا نسبت به فيلترينگ بى دليل اين سايت طى چند ماهه گذشته انتقاد کرد و ابراز اميدوارى کرد که ديگر سايت هاى فيلتر شده توسط هيات نظارت نيز از زير تيغ فيلتر بيرون بيايند.
سردبير خبرنامه گويا در يادداشتى که در اين خبرنامه منتشر شده مى نويسد: در همين حال بحث فيلترينگ با آغاز اجلاس جهانى جامعه اطلاعاتى به خارج از مرزها کشيده شد. وبلاگ نويسان اجلاس موضوع فيلترينگ در ايران را با رايزنى هاى فعالانه حسين درخشان به بحث اصلى بدل ساختند و در مصاحبه مطبوعاتى محمد خاتمى وى را از اين سوالات بى نصيب نگذاردند. پس از آن نوبت وزير ارتباطات و فنآورى اطلاعات بود که پاسخگوى سانسور بى حساب و کتاب باشد
وى همچنين مى نويسد: در جلسه فوق که شرح آن را قبلا منتشر کرديم، وزير پذيرفت که عدم اطلاع رسانى و شفاف سازى روند فيلترينگ بايد برطرف شود و نويد پاسخگو کردن شوراى سه نفره فيلترينگ را داد. وى با مسدود سازى سايت ها مشخصا مخالفت نمود و تکرار نمود که معترضان به مسدود سازى سايت ها، مى توانند کتبا اعتراض کنند. من همانجا طى نامه اى تنها خواهان اعلام دلايل مسدود سازى خبرنامه گويا شدم. نامه اى که هرگز پاسخى نداشت.
وى ابراز اميدوارى مى کند که با بازگشايى گويا نيوز مسئولين سايت هاى اينترنتى ديگرى که هنوز توسط هيئت نظارت بر سايت ها مورد سانسور قرار دارند، از حق خود مبنى بر اعتراض به سانسور استفاده کرده و با فشار افکار عمومى رفع کامل سانسور از اينترنت را باعث شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا