ایراناینترنت

وزیر ارتباطات باز هم تکرار کرد: شرایط اینترنت روبه ‌بهبود است

آی‌تی‌ایران- امروز (۸ تیر ) در حاشیه اختتامیه الکامپ بیست‌وششم عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگاران در مورد کندی اینترنت گفته است که شرایط اینترنت روبه بهبود است. عیسی زارع‌پور اعلام کرده که در همین نمایشگاه سرعت‌هایی درحال فراهم کردن برای مردم است که به چند صد مگابیت برثانیه می‌رسد.

در حالی وزیر ارتباطات پیوسته در چند وقت اخیر در پاسخ به سوال چرایی کندی و کیفیت پایین اینترنت، با استناد به گزارش‌های جهانی اعلام کرده که وضعیت اینترنت خوب و روبه بهبود است که به تازگی رئیس جمهوری کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مامور بررسی کندی اینترنت کرده است. 

همچنین در همین زمینه هم انجمن تجارت الکترونیک تهران بعد این دستور، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری، اعلام کرده که به زودی گزارشی از وضعیت اینترنت در ایران تهیه خواهد کرد. همچنین پیشنهادها و راهکارهای عملی بخش خصوصی برای کمک به دولت در این حوزه نیز ارائه خواهد شد. این انجمن همچنین تأکید کرده که تحقق سهم 15 درصدی اقتصاد دیجیتال با تضمین اینترنت آزاد، پرسرعت و باکیفیت برای تمام مردم ایران محقق می‌شود.

با تمام اینهام عیسی زارع‌پور در بازدید امروز خود از اختتامیه نمایشگاه الکامپ کندی‌های احتمالی در این زمینه را به گردن عدم سرمایه‌گذاری در دوره‌های گذشته انداخته است و گفت: «حدود 15 سال است که در حوزه اینترنت ثابت سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و از این جهت عقب مانده‌ایم. طبق آمار سایت‌های سنجش سرعت نیز بین 190 کشور همیشه جزو کشورهای 140 تا 150 بودیم، انشالله با پروژه فیبرنوری می‌توانیم سرعت‌ها را بهبود ببخشیم و وضعیت را بهتر کنیم.»

او ادامه داد: «ما نسبت به گذشته هیچ‌وقت عقبگرد نداشتیم، اما نسبت به آنچه که باید باشیم عقب هستیم و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم سرعتی که شایسته مردم است را فراهم کنیم.»

او تاکید کرده است که در نمایشگاه الکامپ بیست‌وششم شرکت‌های مختلفی هستند که در پروژه فیبرنوری و  نسل پنجم فعالیت می‌کنند و اینها مسیرهایی است که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند تا سرعت‌های بالا را برای مردم فراهم کند.

او در مورد گله‌مندی مردم در مورد محدودیت‌های اینترنت گفت: «آنچه که یک عده  از آن گلایه دارند بحث محدودیت‌هایی است که روی برخی پلتفرم‌ها اعمال شده و ما نیز اعلام کردیم هر پلتفرمی که قوانین کشور را بپذیرد، مانند عرفی که در همه جای دنیا است،  قدمش روی چشم ما است و می‌تواند فعالیت کند، اما برخی این مسئله را نپذیرفتند و این در حالی است که در تمام دنیا برای فضای مجازی خود اهمیت قائل هستند و پلتفرم‌ها موظف به رعایت قوانین آنها هستند.»

زارع‌پور با اشاره به سایر محدودیت‌ها توضیح داد: «در مورد سایر محدودیت‌ها نیز ما بخشیش را قائل بر این هستیم که می‌توان روی برخی از آن‌ها تجدیدنظر کرد. بارها عرض کردم که مثلا گوگل پلی نظر تخصصی ما این است که رفع فیلتر شود و این را در کارگروه مصادیق مجرمانه که مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه است  پیگیری می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا