تکنولوژی

دكتر حبيبى: «هيچ اطلاعاتى در برخى از غرفه‌ها وجود نداشت»

5 دى 82 – ايسنا – برنامه‌ى جامع تدوين شده براى IT بدون وجود اطلاعات مورد نظر، هزينه‌ها و تلاش‌هاى برگزارى نمايشگاه را با تمام طول و عرض خود به هدر خواهد داد.
به گزارش خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حسن حبيبى – رئيس بنياد ايران شناسى – در بازديد از نمايشگاه اله‌كامپ، با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزارى نمايشگاه‌هاى اين چنينى در حوزه‌ى اطلاع رسانى ما را متوجه اين نكته مى‌كند، كه آيا برخى از عادات و سنت‌هاى گذشته را ترك كرده و در طول موج اطلاع رسانى الكترونيكى و ماشينى قرار گرفته‌ايم يا خير؟
وى، ادامه داد: نمايشگاه مذكور چند مقوله در زمينه‌ى اطلاع رسانى را در بر مى‌گرفت كه هر كدام با الزامات مخصوص به خود كاربران خاص خود را داشت كه يكى از آن‌ها مجموعه‌ى نظام اطلاع رسانى داخلى هر سازمان است؛ به اين معنا كه هر مجموعه بايد سازمان نمايى كند و طبيعى است كه ادارات هر ارگان با مجموعه‌ى ديگر متفاوت باشد.
وى، ادامه داد: اين مجموعه بايگانى‌اى نيست كه يك جا قابل فراهم شدن باشد، چرا كه اگر استخوان‌بندى اين پايگاهها يكى باشد اين سوال مطرح مى‌شود كه چرا بايد حدود 120 تا 150 برنامه‌ى تقريبا شبيه به هم تدوين شوند يا يك فرد 120 بار يك برنامه را تكرار كند؛ در حالى كه اصولا اين كار بايد با يك نظام و برنامه‌ى واحد و بدون در نظر گرفتن و كاربرد سليقه‌هاى مختلف انجام شود و در ذيل آن نظر كارشناسان سازمان‌هاى مختلف كه دقت و ذهن خود را در جهت انجام ابتكارات داخلى صرف كرده‌اند، نوشته شود.
وى، ادامه داد: اين كار موجب صرفه‌جويى در وقت و ذهن و تسريع در كارها شده و هنگام مطالعه‌ى مديريت ايران ديگر نيازى به يكسان كردن 150 منبع نيست، چرا كه اين كار در ابتدا انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا