تکنولوژی

100 ميليون پوند هزينه سالانه وب سايت خبرى بى بى سى

جام جم آنلاين – دولت تونى بلر با انتشار آمارى ادعا كرد بى بى سى به تعهدات مالى خود به دولت عمل نكرده است چرا كه سالانه صد ميليون پوند براى وب سايت خبرى و خدمات اينترنتى هزينه مى كند حال آنكه بودجه درنظر گرفته شده براى اين بخش 21 ميليون پوند بوده است.
اين موضوع سبب اعتراض رقباى بى بى سى از جمله تايمز ، تلگراف ، گاردين و گروه رسانه اى ميل شده است.
اين رسانه ها پيشتر با ارسال شكايتهايى از دولت خواسته بودند به تخلفات اينترنتى بى بى سى رسيدگى كند.
رقباى بى بى سى معتقدند اين شركت با استفاده از رانت دولتى بودن و در اختيار داشتن منابع مالى گسترده ، فرصت رقابت براى ديگر شركت ها را از بين برده است.
اين رقبا ازدولت خواسته اند دوازده تغيير اساى در سايت خبرى بى بى سى بوجود آورد تا شرايط براى رقابت عادلانه مهيا شود.
منتقدين بى بى سى بر اين باورند كه سايت خبرى اين شركت ، چندان در انجام تعهدات خود در مورد تعليم و تربيت موفق عمل نكرده است و عمده بودجه تعيين شده از سوى دولت را صرف مواردى كم اهميت ترى كرده است.
از ديگر مواردى كه رقبا بر روى آن تأكيد دارند بحث آگهى هاى بازرگانى و فعاليت هاى تجارى و بازرگانى بى بى سى است.
حتى برخى از اعضاى دولت نيز بر اين باورند كه برخى از فعاليت هاى تجارى بى بى سى خارج از كنترل است.
از سوى ديگر مديران بى بى سى با تكيه بر دستاوردهاى جهانى و با اشاره به اينكه سايت خبرى بى بى سى از موفق ترين سايت هاى خبرى جهان بوده است بر درستى روش خود تأكيد كرده است مضاف بر اينكه رقم 100 ميليون پوند اعلام شده توسط دولت را اغراق آميز خوانده و آن را نهايتاً 75 ميليون پوند ذكر كرده است.
مدير كل بى بى سى ، گرگ دايك هرگونه مانع تراشى بر سر راه شبكه خود را آسيب رسانى به اطلاع رسانى درست ناميده است و از دولت خواسته است تا به جاى برآورده كردن خواسته رقباى تجارى ، به تقويت رسانه ملى انگليسى ها بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا