تکنولوژی

توسعه دانايى محور به عنوان شعار اصلى برنامه چهارم مطرح است

بخش خبر ITiran – انقلاب در فن آورى هاى نوين اطلاعات و ارتباطات منجر به شكل گيرى و تحقق نوع جديدى از اقتصاد شده است كه صاحبنظران ،سياستگذاران و اقتصاد دانان از آن به عنوان اقتصاد دانايى محور يا دانش محور ياد مى كنند .
دكتر صالحى مديرعامل منطقه آزاد چابهار در گفتگو با ستاد خبرى همايش توسعه دانايى محور ،آموزش عالى و مناطق آزاد با بيان اين مطلب افزود : انتظار مى رود تا اواخر دهه اول قرن بيست ويكم شاهد فراگيرى اقتصاد دانش محور در اغلب كشورهاى توسعه يافته و در حال توسعه باشيم.
وى گفت : در حال حاضر توسعه دانايى محور به عنوان توصيه اكيد صاحبنظران كشور مطرح است بنابراين براى رسيدن به اقتصاد دانش محور ، سياستگذارى در توسعه ملى بايد مبتنى بر دانايى محورى صورت گيرد و از همين روست كه در برنامه چهارم توسعه از توسعه مبتنى بردانايى به عنوان شعار اصلى ياد شده است و لزوم توسعه همه جانبه كشور همگام با جهانى شدن مورد توجه و تاكيد قرار گرفته است.
رئيس همايش توسعه دانايى محور ،آموزش عالى و مناطق آزاد در ادامه گفت :آموزش عالى بر پايه رويكردها و شيوه هاى نوين آن در هزاره سوم و قرن بيست و يكم از ضرورت هاى توسعه دانايى محور است ،چراكه بكارگيرى فن آورى هاى نوين اطلاعات و ارتباطات نيازمند وجود نيروهاى متخصص آموزش ديده است و براى تحقق اين نوع توسعه استفاده صحيح از دانش هاى نوين ضرورى است .
وى گفت : شكل گيرى دانشگاه هاى بين المللى در كشور و بخصوص در مناطق آزاد تجارى و صنعتى منجر به نتايج و دستاوردهاى قابل توجهى به همراه خواهد داشت .
دكتر صالحى از مناطق آزاد تجارى و صنعتى به عنوان منطقه پايلوت براى تحقق توسعه دانايى محورياد كرد و گفت :با توجه به شكل گيرى دانشگاه هاى بين النللى در مناطق آزاد و پتانسيل هاى موجود در اين مناطق مى توان نسبت به تحقق توسعه دانايى محور اميدوار بود و انتظار مى رود با كسب نتايج سودمند حاصل از اين نوع توسعه امكان اتنقال ماحصل تجارب به سرزمين اصلى فراهم شود .
وى يكى از اهداف مهم برگزارى اين همايش را فراهم آوردن فرصت مناسبى براى طرح ديدگاه ها وتبادل نظرصاحبان انديشه و پژوهشگران در اين زمينه معرفى كردوگفت:اميدواريم با مشاركت هر چه بيشتر صاحبنظران بتوانيم به نتايج و دستاوردهاى مثبتى برسيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا