تکنولوژی

تصويب مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى در مجلس!

بخش خبر ITiran – نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در حال تهيه طرحى هستند که در آن موارد فيلترينگ و جرايم کامپيوترى گنجانده شده و با تصويب آن فيلترينگ به صورت رسمى و قانونى اعمال خواهد شد.
به گزارش آى تى ايران اين طرح يک فوريتى که احتمالا اين هفته در دستور کار نمايندگان قرار مى گيرد به طور کلى از روى مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى در زمينه تهيه شده و با اندک تغييراتى از سوى نمايندگان ارايه دهنده براى بررسى بيشتر طرح به کميسيون برنامه و بودجه فرستاده شده است.
اين طرح همچنين شامل چگونگى برخورد با ICP ها و ISP ها ست و عنوان آن نيز طرح يک فوريتى استفاده از شبکه هاى اطلاع رسانى است اما در متن آن بندهايى نيز براى برخورد با جرايم کامپيوترى گنجانده شده است.
مصوبه اينترنتى شوراى عالى انقلاب فرهنگى دو سال قبل به تصويب رسيد که در آن زمان نمايندگان مجلس نسبت به اين که يک نهاد موازى با مجلس اقدام به قانونگذارى در زمينه اينترنت کرده اعتراض کردند.
مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى البته از طرف تعدادى از افراد بخش خصوصى نيز مورد نقد و بررسى قرار گرفت و موارد متعددى از بندهاى آن غير قابل اجر توصيف شد.
به گفته ناظران طرح جديد نمايندگان مجلس کاملا شبيه به مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى است و تنها تغييرات جزئى در آن داده شده است.
هم اکنون فيلترينگ ا ينترنت و تهيه مجوز به ICP ها و ISP ها بر اساس مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى انجام مى شود.
گفتنى است در زمينه تهيه جرايم کامپيوترى که در طرح جديد مجلس نيز به آن اشاره شده قوه قضائيه چندين ماه است در حال فعاليت است و کميته مبارزه با جرايم کامپيوترى اين قوه لايحه اى را نيز در همين باره آماده کرده است اما معلوم نيست در صورت تصويب طرح جديد تکليف اين لايحه چه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا