تکنولوژی

يكى از مديران پرشين بلاگ:ISPها بايد به توليدكنندگان محتوا در اينترنت مبالغى بپردازند

خبرگزارى دانشجويان ايران – سايت‌هاى توليد كننده‌ى محتوا در اينترنت به صورت مستقيم براى ISPها درآمدزايى مى‌كنند، در حالى كه ISPها حاضر نيستند درصد كمى از درآمد خود را به اين سايت‌ها بدهند.
مهندس عطا خليقى – يكى از مديران سرويس دهنده‌ى پرشين بلاگ – در گفت و گوبا خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران با بيان اين مطلب، اظهار داشت: اكنون توليد محتوا در اينترنت بر عهده‌ى بسيارى از شركت‌ها و سايت‌هايى است كه به علت علاقه‌ى شخصى به آن مى‌پردازند و هيچ منفعت مالى از آن كسب نمى‌كنند، اين در حالى است كه ISPها كه تنها، ارائه دهنده‌ى خدمات اينترنت هستند، بيشترين درآمدزايى را در اين بخش دارند.
وى، افزود: با توجه به راه اندازى برخى سايت‌ها و بالا رفتن آمار بازديد كنندگان، مديران سايت بايد براى بالا رفتن ترافيك بازديد كنندگان سايت، به سرور خود حق شاژ بپردازند، در حالى كه مجبور به اين كار نيستند و در صورت بروز اين موارد مى‌توانند دسترسى برخى ISPها را به سايت خود مسدود كنند. لذا اين سايت‌ها بخشى از مبالغ دريافتى خود را به توليد كنندگان محتوا در اينترنت مى‌پردازند، تا آنها را به ادامه‌ى همكارى ترغيب كنند و حتى به صورت مستقيم با آنها به فعاليت بپردازند.
وى، در ادامه در خصوص تغيير يافتن سيستم فيلترينگ شركت مخابرات ايران، اظهار داشت: در گذشته سيستم فيلترينگ شركت مخابرات بر حسب IP بود كه در آن براى نمونه در صورت اعمال فيلترينگ پرشين‌بلاگ، كليه‌ى وبلاگها مسدود مى‌شد، اما اكنون با فيلترينگ بر حسب URl ، تنها تعداد وبلاگ‌هاى مشخصى فيلتر مى‌شوند.
وى، در خصوص فيلتر شدن برخى وبلاگ‌هاى پرشين بلاگ، گفت: ما تنها ارائه دهنده‌ى سرويس و مسوول فنى آن هستيم و از نظر محتوا نمى‌توانيم نظارت كامل داشته باشيم؛ ضمن اينكه چنين وظيفه‌اى نيز بر عهده‌ى ما نيست.

نوشته های مشابه

‫73 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا