تکنولوژی

هشدار مايکروسافت به کاربران اينترنت

نام نویسنده: و – سلطانى نژاد

بخش خبر ITiran – کارشناسان شرکت ميکروسافت خبر از کشف مشکل امنيتى جديدى در نسخه هاى 5.01 و بالاتر از نرم افزار internet explorer دادند .
اين خبر که در روز 3 اکتبر 2003 در سايت شرکت ميکروسافت درج شد و وضعيت را براى کاربرانى که از اين مرورگر استفاده مى نمايند بحرانى ( critical ) اعلام نمود و در توصيف آن قيد کرد که (( اين مشکل امنيتى ، حمله کننده راه دور را قادر مى سازد که بر روى کامپيوتر استفاده کننده از مرورگر اينترنت internet explorer عملياتهاى مختلفى را انجام دهد بعنوان مثال حمله کننده راه دور مى تواند در حالى کاربر مشغول مرور در اينترنت مى باشد برنامه اى را بصورت دلخواه بر روى کامپيوتر کاربر اجراء کند . ))
اين آسيب پذيرى شامل کليه کامپيوترهاى مى گردد که براى استفاده از اينترنت از سيستم عاملهاى ويندوز و از مرور گرهاى internet explorer 5.01 و بالاتر از آن استفاده مى نمايند .
لذا اين شرکت به کليه کاريران استفاده کننده از internet explorer 5.01 بالاتر از آن توصيه نموده است جهت حفاظت از کامپيوتر خود از patch شماره 40 واقع درآدرس اينترنتى زير استفاده نمايند .
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/828750/download.asp
از آنجا که استفاده از اين patch متفاوت از موارد مشابه مى باشد ياد آورى مى گردد بعد از مراجعه به آدرس فوق يکى از زبانهاى موجود را انتخاب و برروى دکمه GO کليک نموده و بعد از باز شدن صفحه جديد بر روى يکى از موارد Security Update که با سيستم عامل مورد استفاده متناسب مى باشد کليک نمائيد تا patch مورد نطرdownload گردد .

مستند خبر :
http://www.microsoft.com/security/security_bulletins/ms03-040.asp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا