تکنولوژی

نامه اى به شوراى IT استاندارى اصفهان

نام نویسنده: بابک نيک فال*

استاندار محترم استان اصفهان
جناب آقاى حسينى

همانطور که همگى مطلع هستيم بدنبال مصوبات هيئت محترم دولت و توجه خاص دولت جمهورى اسلامى ايران به امر تکنولوژى اطلاعات ،شوراى IT شهر اصفهان با حضور نمايندگان ارگانها و نهادهاى مختلف تاسيس شده و در جهت کمک و تسريع در امر شکوفايى صنعت IT استان به کار خود ادامه مى دهد.
اينجانب طى نامة شماره 11599 مورخ 8/5/1382 بعنوان مديريت اينترنت بخش اصفهان و جنوب کشور صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران نامه اى به جنبعالى و شوراى IT شهر اصفهان ارسال نمودم که متاسفانه با برخورد نامناسب آن شوراى محترم و شخص جناب آقاى موحدى نيا روبرو گرديد.
لازم ديدم اينبار نامه اى خدمت شما و آن شوراى محترم نه بعنوان يک ارگان بلکه بعنوان يک شخص دلسوز اين مملکت ارسال نمايم.
همه ما از نمايشگاه اطلاع رسانى شهر اصفهان که در ارديبهشت سال جارى با حضور جنابعالى و جناب آقاى جهانگرد افتتاح گرديد مطلع هستيم در آن نمايشگاه اينجانب سعى نمودم نقاط ضعف سيستم ديتا و مخابراتى کشور را به آقاى جهانگرد متذکر گردم و طى نامه اى اين نقاط ضعف و انتقادها از سيستم ديتاى کشور را به اطلاع ايشان برسانم ولى متاسفانه با برخورد نامناسب ايشان و سيستم حامى ايشان در مخابرات اصفهان روبروگرديدم، نقاط ضعفى که اينجانب به آنها اشاره نمودم همان نقاط ضعفى بود که جلو ادامه کار ايشان را گرفته و ايشان بعد از مدتى استعفا نمودند. کپى نامه اى که اينجانب خطاب به آقاى جهانگرد نوشتم و در سايت IT IRAN هم سروصداى زيادى به پا نمود جهت اطلاع جنابعالى به همراه اين نامه موجود مى باشد. اما اکنون، شوراى IT شهر اصفهان در حال گذاردن پا در جاى پاى جناب آقاى مهندس جهانگرد است.
شورايى که بيشتر مسئولين آن کاملا غير متخصص در امر IT بوده و شايد برخى از آنها کاملا بى اطلاع ميباشند و به حکم عنوان مدرک ليسانس يا دکتراى خود که کمى مرتبط به امر کامپيوتر مى باشد و يا کوشش تعداد کمى از دانشجويان مرکز خود و صد البته رابطه به اين سيستم راه پيدا نموده اند.
جناب آقاى استاندار نمى خواهم به حاشيه بروم ولى اين راهى که شوراى IT شهر اصفهان مى رود به ترکستان است. شورايى که بسيارى از مسئولين آن قدرت اداره سيستم کامپيوترى مرکز آموزشى را که در آنجا داراى مسئوليت هستند را ندارند. براى نمونه شما در دانشگاه اصفهان کافى است که درمورد وضعيت ديتا در داخل دانشگاه از اساتيد و دانشجويان سوال نماييد، جواب آنها از تمام توضيحات من گوياتر خواهد بود، و در بقية ارگانها هم بهمچنين،دراينصورت چنين اشخاصى چگنه ميتوانند از پس اداره و برنامه ريزى سيستم عريض و طويل IT برآيند؟
جناب استاندار با سايت OSTAD ONLINE نمى توان بخش ICT شهر بزرگى مانند اصفهان را برنامه ريزى نمود، شخصى که تمام افتخارش در زمان بازديد رئيس جمهور اين مى باشد که اين سايت از لحاظ تعداد صفحات در مقام اول است به نظر من قدرت برنامه ريزى براى اين شورا را ندارد.
بعد از تمام اينها اختلافات داخلى شورا را چه ميبايد کرد؟ مطمنا با توجه به بردارهاى مختلفى که در داخل اين سيستم موجود است برآيند تصميم گيرى اين شورا صفر و يا بسيار ضعيف خواهد بود.
در حالى که اين شورا بعد از چندين ماه شروع به کار، تازه به اين نتيجه مى رسد که به فلان کارمند متخصص کامپيوتر آموزش موس و کى برد بدهد و سازمان فنى و حرفه اى جهت بازرسى !!؟؟ تعيين مى گردد ، شخص نوعى نيک فال مشغول برنامه ريزى و مشاوره با شهردارى با پشتوانه يک ارگان قدرتمند در جهت طراحى عملى، طرح شبکه هاى تعاملى و CABLE TV با قابليت ديتا حرکت مى کند، در حالى که هنوز شوراى IT در حال برنامه ريزى جهت برنامه ريزى سيستم داخلى خود است هر روز مناطق مختلف استان بيش از پيش توسط اشخاص متخصص به زير پوشش ابر و فيبر ديتا مى رود. آيا شوراى IT بهتر است چشمش را به کوشش اين افراد گمنام که بيشتر طالب پيشرفت کشور هستند ببندد و در دعواهاى داخلى خود غوطه بخورد و يا جناب قاى موحدى نيا رو به چنين اشخاصى بکنند و بگويند که اينها به شما ربطى ندارد؟
بودجه مملکت چه؟ بيت المالى که تحت عنوان طرح تکفا در اختيار شورا مى باشد چه؟ به ما مربوط است يا نه؟
جناب آقاى استاندار با اين سيستم و اين افراد و اين نحوه مديريت شورا و کنار زدن افراد متخصص ، اين حقير بجز برخى موارد تبليغاتى و دهن پرکن و بازديدها و افتتاحهاى بدون سرانجام، آينده اى براى IT شهر اصفهان نمى بينم. و يا لااقل اين شورا در آيندة IT شهر بى تاثير خواهد بود.
سرانجام بودجة تکفا نيز اين خواهد بود که باقى آن يا بايد به حساب دولت بازگردد که در اينصورت نشان از بى کفايتى شورا خواهد بود يا بصورت عجله و بدون برنامه صحيح و با رابطه به برخى شرکتهاى غير متخصص تعلق خواهد گرفت که در اينصورت شخص من و امثال من بعنوان بهدر رفتن بيت المال توسط عده اى غير متخصص در شوراى IT بصورت جدى اعتراض خود را در همه جا مطرح خواهيم کرد.
* کارشناس ارشد مخابرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا