تکنولوژی

بدون سيم، بدون هزينه

نام نویسنده: زهره اشرف

برگزيده از دو مقاله‌ى منتشر شده در واشنگتن پست

بخش مقاله ITIran – شركت اينتل(Intel) و برخى از شركت‌هاى تكنولوژى، در تدارك اجراى طرحى براى هفته‌ى آينده هستند. روز 25 سپتامبر، در حدود 500 WiFi “hot spots” ، كه به طور معمول كاربران را با هزينه‌ى معينى به اينترنت متصل مى‌كرده‌اند، امكان دسترسى به اينترنت را بدون دريافت هزينه، براى كاربران فراهم خواهند كرد.
مقامات شركت اينتل(Intel) روز اجراى طرح را “روز عارى از سيم” ناميده‌اند. آنان به منظور گسترش WiFi ( سرواژه‌ى: امنيت عارى از سيم)، كه امكان پيوند به باند گسترده‌ى اينترنت را از راه سيگنال‌هاى راديويى فراهم مى‌كند، اين برنامه را اجرا خواهند رد.
بررسى‌هاى انجام شده در شركت IDC نشان مى‌دهد كه در حدود 2000 نقطه‌ى دسترسى همگانى، براى WiFi وجود دارد. بيشتر اين مكان‌ها در فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاى قطار، هتل‌ها، كافى‌شاپ‌ها و ديگر محافل عمومى‌ واقع شده و هزينه‌ى بسيار بالايى را براى كاربران اينترنت در بر خواهد داشت.
روز سه‌شنبه، در منطقه‌ى اجراى طرح يادشده، كمابيش 75 كافى‌شاپ، فروشگاه كتاب و چند مركز ديگر تجمع مردم، استفاده از WiFi و پيوستن به اينترنت بدون هزينه انجام خواهد شد. دسترسى رايگان در مكان‌هاى بالا، تنها بخشى از برنامه‌ى اينتل (Intel) است.

راهنماى Wi-Fi
بهترين راه يافتن سرويس دهنده‌ى WiFi چيست؟ پاسخ اين سوال به شما بستگى دارد. اگر بايد همواره از شبكه‌ى فاقد سيم استفاده كنيد،بايد به دنبال يك برنامه‌ى گسترده و فراگير به همراه hot spot هاى كافى باشيد. تنها در اين صورت است كه ديگر شما قادر خواهيد بود از هر كجا كه مستقر هستيد كار خود را بدون وابسته بودن به سيم و كابل، انجام دهيد.
در ادامه چند نمونه از سرويس‌دهندگان ملى و چگونگى كار كردن با آنها براساس نياز شما ذكر شده است.
Boingo Wireless: داراى بيش از 1400 hot spot در 43 ايالت و واشنگتن. اين نقاط همچنين در سالن ورودى‌‌ى هتل‌ها براى مسافرانى كه مصرف كنندگان بى‌سيم‌ هستند، وجود دارد. بهاى نخستين اشتراك، هر ماه مبلغ 22 دلار است و اين هزينه در طول سال اول اشتراك ثابت خواهد بود، اما پس از پايان سال اول 22 دلار به 40 دلار افزايش خواهد يافت.
Café.com : با بيش از 12hot spot در كافى‌شاپ‌هاى جنوب كاليفورنيا و در حدود 150 شريك در مناطق مختلف امريكا، كانادا ، مكزيك و غيره…. بهاى استفاده از اين سرويس 35 دلار در هر ماه است.

Wayport : اين سرويس دهنده افزون بر پيوند كاربران به اينترنت، خدمات ديگرى نيز در اختيار مصرف كنندگان قرار مى‌دهد. در كل، استفاده از Wayport در بيش از 525 هتل و 12 فرودگاه، امكان پذير است. درخور توجه است كه دسترسى به اين سرويس‌دهنده در 75 فروشگاه مكدونالد سانفرانسيسكو، ممكن است. هزينه‌ى استفاده‌‌ى ماهانه از اين سرويس ، چنان‌چه به مدت يك سال باشد،30 دلار براى هر ماه خواهد بود و اگر مدت زمانى كمتر از يك سال مصرف كننده‌ى آن باشيد، بهاى هر ماه به 50 دلا افزايش خواهد يافت.

AT&T Wireless : در تعداد hotspot با سرويس دهنده‌ى Wayport برابر است. در باره‌ى دسترسى به آن بايد اشاره كرد كه در هتل‌ها اين امكان به خوبى فراهم بوده، اما در فرودگا‌ه‌ها اين پوشش به طور مناسب انجام نمى‌شود. بهاى پيوستن به اينترنت از راه AT&T ، 70 دلار در هر ماه است.

Sprint : قرار است تا پايان سال 2003 به 2100 hot spot مجهز شده باشد. اگر اين تعهد انجام شود ،شبكه‌ى Sprint از AT&T بزرگتر خواهد شد، اما هموره از T-Mobile كوچك‌تر خواهد بود. اين سرويس دهنده، بيشتر مايل است امكان پيوستن به اينترنت را براى مسافران فراهم كند و به همين منظور hotspot هاى بيشترى در هتل‌ها و فرودگاه‌ها قرار داده و توجه كمترى به كافى‌شاپ‌ها و مغازه‌هاى گوناگون، داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا