تکنولوژی

دکترحناچى:اراده اى وجود دارد که اطلاعات شهرى تهران شفاف نشود

بخش خبر ITiran – براى عملياتى کردن و هدايت کردن فعاليت هاى شهرسازى داشتن يک سيستم هوشمند يک نياز اوليه است.
دکتر حناچى معاون شهرسازى و معمارى وزارت مسکن وشهرسازى در مراسم افتتاحيه نخستين همايش استفاده از فناورى اطلاعات در فرآيندهاى شهرسازى با اشاره به اين که ما همواره از تحولات کالبدى عقب مانده ايم و هرگاه معضلى به وجود آمده به سراغ آن رفته ايم گفت: در شهرى مثل تهران بيش از ده سال است که اطلاعات به صورت ديجيتالى جمع آورى مى ود اما هيچ اراده اى براى شفاف کردن و ارايه کردن اين اطلاعات وجود ندارد.
معاون وزير مسکن خاطر نشان کرد: اراده اى وجود دارد که اطلاعات شفاف نشود چراکه اگر اين گونه شود بسيارى از اتفاقات به وجود نمى آيد و لذا صاحبان قدرت و ثروت دوست ندارند اين اطلاعات در جايى ثبت شود.
دکتر حناچى با اشاره به اين که صرف جمع آورى اطلاعات و ايجاد برنامه ديجيتال کافى نيست افزود: بايد سيستم هاى هوشمندى ايجاد کنيم که به محض اين که به حوزه اى در شهر تعرضى مى شود اين سيستم به طور خودکار هشدار دهد.
وى تاکيد کرد اگر مى خواهيم شهرى سالم و پايدار براى همه شهروندان داشته باشيم بايد اطلاعات به صورت شفاف در اختيار شهروندان باشد و اين تجربه موفق بسيارى از کشورهاى جهان است.
همچنين در اين همايش مدير کل پژوهش سازمان مديريت و برنامه ريزى نيز گفت: حرکت توسعه فناورى اطلاعات از آغاز سال 1381 در کشور شروع شده و شهردارى ها به عنوان يکى از پيشروان اين حرکت بوده اند.
دکتر صديق که در مراسم افتتاحيه نخستين همايش نقش فناورى اطلاعات در فرآيندهاى شهرسازى سخن مى گفت افزود: بعد از انقلاب هيچ حرکتى به اندازه تکفا ( طرح توسعه کاربرى فناورى اطلاعات) در کشور ريشه نکرده است و امروز توجه همگان به سمت آى تى جلب شده است.
وى توسعه يک بخش را بهتر از توسعه همزمان همه بخش ها دنست و گفت: امروز دستگاه هاى دولتى بايد به بخش هاى خصوصى اعتماد کنند .
وى افزود: امروز رتبه ايران در فناورى اطلاعات بين 112 تا 120 است در حالى که کشورى آسيايى مثل کره جنوبى بالاتر از فرانسه و حتى لبنان در رده 50 قرار دارد و اين جاى تاسف است.
همايش استفاده از فناورى اطلاعات در فرآيندهاى شهرسازى با حضور استانداران، شهرداران و متخصصان شهرسازى و انفورماتيک سراسر کشور با حمايت شوراى عالى اطلاع رسانى ، انجمن شرکت هاى انفورماتيک و شرکت مارليک کامپيوتر در تهران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا