تکنولوژی

رشد بى سابقه کلاهبرداران اينترنتى

جام جم آنلاين – کلاهبرداران اينترنتى با ساخت وب سايتهاى شبيه سايتهاى قانونى و معروف اقدام به سرقت کارتهاى اعتبارى مشتريان مى کنند.
رشد بى سابقه ان مجرمان در ماههاى اخير به وسيله ساخت سايتهايى که شبيه اسم سايتهاى معروف مانند آمازون ، Paypal و بانکهاى معتبر بين المللى است ، صورت گرفته است.
اين کلاهبرداران در اين گونه سايتها به مردم پيشنهاد مى کنند تا اطلاعات شخصى و اختصاصى خود را وارد اين سايتها کرده و جنس خود را ارزانتر خريده و يا حساب بانکى با سود بالا دريافت کنند. در اين رابطه گانگسترهاى آفريقايى که در اين کار مهارت خاص دارند با راه اندازى سرويسى به نام Natwest سرمردم را کلاه گذاشته و از هر مشترى يکصد هزار پوند اخاذى کردند. هويت سايت مانند يک بانک معتبر ، به ظاهر واقعى است و آدرس آن نيز مشابه سايت است.
به تازگى آدرس بانکهاى اينترنتى با پسوند دومين نيوزيلندى و استراليايى جعل شده و مشتريان اين دو کشور سرکيسه شده اند. کلاهبرداران طورى وانمود مى کنند که شريک بانکهايى مانند Z ASB bank , westpac , AN و بانک ملى نيوزيلند و بانک نيوزيلند هستند. اما بانکها هرگونه شراکت با اين سايتهاى جعلى را رد کرده و به مردم نسبت به معامله با اين سايتها با اسامى بانکهاى واقعى هشدار داده اند. واحد پليس الکترونيکى نيوزيلند پس از رديابى و مانيتور کردن کلاهبرداران سرنخ را در کشور دانمارک يافت که موضوع کماکان در حال بررسى است.
در اين رابطه سايت devancy.com براى مشتريان نيوزيلندى و سايت جعلى www.avantyx.com براى مشتريان استراليايى دام چيده و آنها را دوشيده است.
هر دوى سايتهاى مذکور جعلى بوده و حتى از مشتريان 500دلار هم براى بيعانه و نقل و انتقال پول طلب مى کرده است.
البته بانکها تنها قربانيان موج اخير کلاهبردارى هاى کلان نيستند. ماه گذشته کميسيون تجارت فدرال امريکا نوجوانى را متهم کرد که با ساخت سايتى مانند Aol مشتريان انگليسى را سرکيسه کرده و پولهاى آنها را بالا کشيده است.
اين نوجوان با ارسال ايميل از مشتريان مى خواست تا صورتحساب خود را به روز کنند و هنگام اين کار مشتريان به جاى رفتن و کليک روى Aol به سوى سايت جعلى هدايت شده و اطلاعات خود را آنج منتقل مى کردند. جالب اينجاست صفحه تقلبى ساخته شده توسط اين نوجوان کاملا با آرم وب سايت اصلى درست شده بود و هيچ کاربرى در وهله اول نمى توانست درست يا نادرست بودن آن را تشخيص دهد.
هفته گذشته نيز سايتهاى خريد و فروش کتاب مانند آمازون دچار چنين کلاهبردارى شد. آمازون نيز از دست شرکت هايى که با ايميل آمازون صفحه سايت تقلبى ساخته و در آن سر مردم را شيره مى گذاشتند، شکايت کرد. در يکى از اين موارد خريدار خيال مى کرد از آمازون در حال خريد است اما به وسيله cyebye.com مورد هدف قرار مى گرفت بدون آن که بفهمد سرش کلاه رفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دستور العمل جامع و کامل برای معیار های ارزش خبری که حتما در نظر بگیرید گفت:

    تکنیک های کلیدی برای نوشتن محتوای سئو شده
    راهکارهای وایده های کلیدی برای چگونه نویسنده شویم + نمونه های کاربردی
    هشدارها و توصیه ها درباره الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱

    نکات ارزشمند درباره فرق بک لینک با رپورتاژ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا