تکنولوژی

جمشيدى: مبارزه با تجارت الماس ادامه مى يابد

بخش خبر ITiran – دبير شوراى عالى توسعه قضايى گفت که بسيارى از سران باند تجارت الماس دستگير و محاکمه شده اند و فعاليت علنى اين باند کاملا به فعاليتى غير علنى تغيير پيدا کرده است.
جمشيدى که با برنامه بعد از خبر شبکه اول سيما مصاحبه مى کرد افزود: با توجه به ماهيت کلاهبردارانه تجارت الماس فعاليت دستگاه قضايى و نيروهاى انتظامى تا از ميان رفتن کامل اين باند ادامه مى يابد.
جمشيدى همچنين گفت: دامنه جرايم رايانه اى در کشور رو به افزايش است و کلاهبردارى اينترنتى ، انتشار مطالب غير واقعى و حمله به سيستم هاى دولتى عمده ترين جرايم رايانه اى را تشکيل مى دهد.
وى با اشاره به وجود خلا قانونى در مبارزه با جرايم رايانه اى افزود: خلا قانونى وجود دارد اما برخى قضات معتقدند که با همين قوانين موجود هم مى توان به اين گونه جرايم رسيدگى کرد طبعا ما نمى توانيم رسيدگى به جرايمى که به قوه قضائيه محول شده را به دليل نداشتن قانون معطل بگذاريم براى همين پرونده ها به قضاتى داده مى شود که معتقد به رسيدگى به اين جرايم با قوانين موجود هستند.
وى در عين ال گفت که به زودى لايحه اى درباره جرايم رايانه اى تهيه و طى يکى دو ماه آينده براى تصويب به مجلس ارسال مى شود.
نخجوانى يک کارشناس حقوق آى تى نيز گفت که قانون مطبوعات براى رسيدگى به جرايم رايانه اى کافى نيست و نياز به قوانين جديد هست.
همچنين موسى قربانى نماينده مجلس نيز با اشاره به ضرورت اهميت وجود قوانين براى مبارزه با جرايم رايانه اى گفت: مجال تصويب اين قانون در مجلس ششم نيست.
همچنين دبير شوراى عالى توسعه قضايى در بخش ديگرى از مصاحبه خود خواستار توجه صدا و سيما به موضوع فرهنگسازى اينترنت شد.
گفتنى است اين گزارش يکى از نخستين گزارش هاى صدا وسيما در مورد اينترنت بود و مجرى برنامه نيز طى جملاتى در نکوهش اينترنت گفت: با افزايش روز افزون ارتباطات اينترنتى، جرايم رايانه اى در کشور روز به روز افزايش بيشترى پيدا کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک ها و ترفندهای نوآورانه برای هشتگ در صفحات اجتماعی به همراه نمونه های کاربردی
    ترفندهای بی‌نظیر در مورد گزارش سئو | قبلا تجربه شده
    تکنیک ها و ایده های نوین برای طراحی کارت ویزیت وکلا

    جدیدترین نکات مهم درباره میکروبلاگینگ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا