تکنولوژی

موسوى خوئينى :انحصار خريد ماهواره‌ى زهره از روسيه لغو شد

ايسنا – با تصويب شوراى اقتصاد، انحصار خريد ماهواره‌ى زهره از روسيه لغو شد و كميته‌ى 5 نفره‌ى عقد و اجراى قرارداد رسما منحل و اجراى پروژه به صورت سرمايه‌گذارى مشترك نيز در دستور كار قرار گرفت.
مهندس سيدعلى‌اكبر موسوى خوئينى نماينده‌ى مردم تهران و نائب رئيس كميته‌ى مخابرات و ارتباطات مجلس شوراى اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانى ايسنا، اعلام كرد: اين كميته‌ مركب از سازمان مديريت و برنامه‌ريزى، بانك مركزى، سفير ايران در روسيه و وزارت پست و تلگراف و تلفن بود.
موسوى گفت: موضوع عقد قرارداد با شرايط نامطلوب فنى و اقتصادى با يك شركت واسطه و بدون تضمين‌هاى رسمى و معتبر دولت روسيه، در سال گذشته اعتراضات برخى از كارشناسان و نمايندگان مجلس از كميaسيون تخصصى را نسبت به عملكرد وزير پست و تلگراف و تلفن برانگيخت، و وزير از قانع كردن نماينده‌ى سوال كننده در صحن علنى مجلس و كميته‌ى بررسى كننده سوال بازماند.
عضو كميسيون صنايع و معادن ادامه داد: با گذشت بيش از 2 دهه و صرف هزينه‌هاى گزاف، ضعف مديريت، امكان پيشبرد و اجراى صحيح اين پروژه را به مخابرات و وزارتخانه متبوع نداده، و امروز بسيارى از صاحب‌نظران گزينه‌ى خريد را فاقد توجيهات كارشناسى و موجب اتلاف منابع ارزيابى مى‌كنند.
نايب رئيس كميته‌ى ارتباطات مجلس راهكار سرمايه‌گذارى مشترك ايران با صاحبان تكنولوژى ماهواره را ضامن منافع ملى دانست و گفت: ايران با داشتن نقاط مدارى ثبت شده ماهواره در ITU (سازمان بين‌المللى مخابرات) و افزايش پوشش بين‌المللى آن با مشاركت و سرمايه‌گذارى ديگر كشورها مى‌تواند موفقيت‌هايى را كسب كند، چرا كه در اين صورت كشور سرمايه‌گذار براى اجراى مناسب پروژه از بعد فنى، افزايش سرعت در بهره‌بردارى و بازاريابى مناسب تلاش مضاعف خواهد كرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آموزش قدم به قدم از مبتدی تا پیشرفته تحلیلگران برتر در تجارت
    نکات اصلی و اساسی در مورد هدف کلمات کلیدی
    بهترین و کارامدترین روشها برای تبلیغات اینترنتی در ایران | راهنمای آپدیت شده

    راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برای دعوت به اقدام | آپدیت شده ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا