تکنولوژی

نسخه جديد ليندوز براى کاربران مبتدى

جام جم آنلاين – شرکت ليندوز جديدترين نسخه سيستم عامل خود را به بازار عرضه کرد.
ليندوز نسخه 4مى تواند مستقيما از روى سى دى اجرا شده بدون اين که نياز به نصب سيار سخت افزارها روى هارد درايو داشته باشد.
در برنامه جديد ويژگى هايى منند حمايت از سخت افزار سيستم ، توسعه مولتى مديا و انواع فرمتهاى صوتى نظير Real ، MP3 و مايکرو مديا در آن تعريف شده که در مجموع به قيمت 29دلار فروخته مى شود.
وقتى کاربر، سى دى را داخل سى دى رام مى گذارد و سيستم را restart مى کند، هيچ تغييرى روى سخت افزار سيستم رخ نمى دهد و ديتا از روى سى دى خوانده شده و سيستم عامل به طور خودکار خود را روى هارد نصب مى کند. اگر کاربر پس از نصب دچار مشکل شده و بخواهد به سيستم عامل قبلى باز گردد براحتى با Remove کردن ليندوز با قرار دادن مجدد CD مى تواند سيستم قبلى خود را داشته باشد. کاربران جديدى که با لينوکس يا ليندوز نسخه هاى قبل کار نکرده باشند بسرعت با اين نسخه کنار مى آيند و مشکل فنى از نظر نصب سيستم عامل آنها را مشغول به خود مى کند. مجموعه راهنمايى هايى که در فرمت فلش روى دسکتاپ تعبيه شده از اين نظر راهگشاست.
2برنامه Spamsafe و Adsafe در آن تعريف شده که چند اسم و تبليغات پاپ آپ است.
اين کار بوسيله به روز کردن فيلتر ضد اسپم روى موزيلا صورت پذيرفته است.
کاربر فقط با يک کليک ساده سيستم عامل يا برنامه هاى آن را به روز مى کند. کارت ويدئويى ، کارت شبکه ، کارت صدا و… نياز به نصب نداشته و خودشان خودکار نصب مى شوند. دسکتاپ آن نيز با رزولوشن 768*1024 بهتر جواب مى دهد. محيط گرافيکى ليندوز جديد براساس KDE نسخه 3.01 بنا شده و دسترسى به آيکون هايش برعکس لينوکس آسانتر است و برعکس ايکس پى آيکونهاى مهمى روى دسکتاپ مانند ايميل ، شبکه ، پرينتر، Click NRUNC تعريف شده است.
پيام ارسال IM نيز در آن وجود دارد که در کنار GAIM مى توان با کاربران MSN و ياهو و AOL و Icq به طور همزمان چت کرد. آيکون Lدر سمت چپ و دسکتاپ مانند استارت روى ويندوز است.
آنچه تحت عنوان click-N-Run معروف شده همان اپليکيشن نصب و نگهدارى آسان از برنامه ها در لينوکس است که عينا روى ليندوز هم آمده است.
از آنجايى که ليندوز بنايش روى Debian است ، لذا بسيارى از نرم افزارهاى آن نيز مانند Openoffice به راحتى روى آن نصب مى شود. WWW.debian.org از طرف ديگر ليندوز يک محصول کاملا پرفکت نيست و فاقد يک ويزارد در شبکه مجازى خصوصى (VPN) است.
بعد از 2سال ليندوز مايکل رابرتسون اينک سر حال تر شده و جذابيت بيشترى براى کاربران ايجاد کرده است.
اين سيستم عامل براى علاقه مندان به لينوکس و ويندوز توصيه مى شود ، اما در حد يک کار کاملا ساده ، چرا که براى پخته شدن به عنوان يک سيستم عامل جامع وقت زيادى دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا