تکنولوژی

دومين سمينار ميان منطقه‌يى كشورهاى آسياى مركزى برگزار مى‌شود

ايسنا – دومين سمينار ميان منطقه‌يى كشورهاى آسياى مركزى – غربى و جامعه‌ى اطلاعاتى، 11 تا 13 شهريورماه سال جارى، با حمايت بخش جامعه‌ى طلاعاتى يونسكو در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان (ايسنا)، اين سمينار از طرف مركز پژوهش‌هاى ارتباطات وابسته به دانشگاه علامه طباطبايى و وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات، با حمايت بخش جامعه‌ى اطلاعاتى سازمان آموزشى، علمى و فرهنگى ملل متحد (يونسكو)، به منظور كمك به آمادگى ايران براى شركت در كنفرانس عالى سران جهان در جامعه‌ى اطلاعاتى، توسعه‌ى همكارى‌ها و هماهنگى‌هاى ارتباطى كشورهاى آسياى مركزى و غربى در جهت نيل به ديدگاه‌هاى مشترك در مورد هدف‌ها، نقش‌ها و چشم‌اندازهاى كنفرانس عالى مذكور و همچنين لزوم همكارى ر تدارك سياست‌گذارى‌ها و برنامه‌ريزى‌هاى اطلاعاتى و ارتباطى موردنظر در برنامه‌ى چهارم توسعه اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى جمهورى اسلامى ايران در تهران برگزار مى‌شود.
گفتنى است در برگزارى اين سمينار، نهادها و سازمان‌هايى ازجمله: شوراى عالى اطلاع‌رسانى، معاونت پژوهشى دانشگاه علامه طباطبايى، كميسيون ملى يونسكو در ايران، معاونت فرهنگى و اجتماعى وزارت علوم تحقيقات و فناورى، سازمان مديريت و برنامه‌ريزى، همچنين مركز مطالعات و تحقيقات رسانه‌ها مشاركت دارند.
گفتنى است دومين سمينار ميان منطقه‌اى كشورهاى آسياى مركزى – غربى و جامعه اطلاعاتى، ادامه دهنده و مكمل نخستين اجلاسيه آن، كه در شهريورماه 1380 (سپتامبر 2001) در تهران تشكيل شد، به شمارمى‌آيد. سمينار قبلى، به سبب آن كه اولين گردهمايى علمى منطقه‌اى دنيا، در جهت كمك به تدارك برگزارى كنفرانس عالى سران جهان درباره‌ى جامعه اطلاعاتى محسوب مى‌شد و ساير گردهمايى‌هاى منطقه‌اى تداركاتى كنفرانس مذكور، مدت‌ها پس از آن و در سال 1381 در آفريقا، اروپا، آسيا و اقيانوسيه، روسيه و كشورهاى مشترك المنافع، آمريكاى لاتين و كشورهاى كارائيب برگزار شد، از بازتاب بين‌المللى خاصى برخوردارشد و دومين اجلاسيه آن نيز به همين لحاظ، اهميت فراوانى خواهد داشت.
اجلاسيه جديد اين سمينار يان منطقه‌اى، تكميل‌كننده برنامه‌هاى موردنظر در همايش علمى ايران و جامعه اطلاعاتى در سال 1400 هجرى شمسى كه در آذرماه 1381 با همكارى نهادها و سازمان‌هاى تدارك دهنده سمينار جارى تشكيل شد نيز به شمار مى‌رود.
براى كسب اطلاعات بيشتر به سايت انجمن شركت‌هاى انفورماتيك مراجعه كنيد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفند ها و تکنیک های نوآورانه برای تنظیمات وردپرس
    نکته های ارزشمند درباره پخش زنده یوتیوب (با نمونه های کاربردی)
    ایده ها و ترفندهای نوآورانه برای واژه نامه در ورد پرس – آپدیت شده جدید

    راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برای تاثیر رپرتاژ بر سئو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا