تکنولوژی

جمع آورى امضا عليه مسدودکردن وبلاگ ها

بخش خبر ITiran – گروهى از کابران اينترنت با تهيه نامه اى نسبت به مسدودسازى گسترده وبلاگ هاى فارسى اعتراض کرده اند و از وبلاگ نويسان خواسته اند که با امضاى اين نامه به اين اعتراض صنفى بپيوندند.
متن اين نامه به اين شرح است: همانطور که آگاهيد، اخيرا و بيش از پيش، سانسورهاى بى حد و حصر گريبانگير رسانه‌هاى اينترنتى شده و فيلترهاى متعددى از سوى سرويس‌دهندگان و وزرات مخابرات دولت ايران بر روى سايتهاى فارسى‌زبان اعمال مى‌شود.
اخيرا اين فيلتر‌گذارى مشمول وبلاگها شده و سطح دسترسى آزادانه اطلاعات را به مقادير قابل توجهى پايين آورده است، و دامن وبلاگهاى شصى افراد در پرشين‌بلاگ و اخيرا بلاگ‌اسپات (به عنوان بخشى از سايت گوگل) و صفحات شخصى ديگر را گرفته است.
به نظر مى‌رسد که مسدود کردن وبلاگها، آزمونى در جهت سنجش افکار عمومى و ميزان اعتراض آنها به اين نوع سانسور است تا در صورت عدم توجه عمومى، به سايتهاى ديگر ايرانى تعميم داده شود. در اين ميان مسؤولين مربوطه تاکنون پاسخگو نبوده و يا با دلايل واهى و اطلاع‌رسانى غيرواقعى سايتهاى سانسور شده را تماما غيراخلاقى اعلام کرده و بخشى هم تنها اقدام به اظهار تاسف‌هاى بى‌ثمر نموده‌اند.
به همين منظور ما کاربران، نويسندگان اينترنتى و فعالين در حوزه تکنولوژى و آى تى از تمامى افراد دعوت مى‌کنيم که يکپارچه و يک جهت، ضمن امضاى اين بيانيه، محدودسازى وبلاگها را محکوم کرده و اعتراض خود را اعلام ‌نمايند تا حمل بر بى‌تفاوتى ما نسبت به اين محدودسازى نشود. بديهيست اين اعتراض کاملا جنبه صنفى داشته و مقاصد سياسى را دنبال نمى‌نمايد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده های ارزشمند و حرفه ای در مورد ساخت ویدئو آموزشی | نظر متخصصین
    بهترین و کارامدترین روشها برای بخش کامنت‌ها | راهنمای آپدیت شده
    اصولی اساسی شعارهای دیجی کالا

    ترفندهای حرفه ای در مورد صفحات منطقه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا