تکنولوژی

موسسه تحقيقاتى IPSI-Kerman در ايران تاسيس مى شود

بخش کامپيوتر روزنامه آسيا – مركز فناورى اطلاعات و ارتباطات پيشرفته شريف (AICTC) نماينده و همكار IPSI-Fraunhofer در ايران، طى قراردادى مديريت و نظارت طرح ايجاد موسسه تحقيقاتى IPSI-Kerman در مركز بين المللى لوم و تكنولوژى پيشرفته و علوم تحقيقاتى توسط موسسه IPSI-Fraunhofer آلمان را به عهده گرفت.
پروفسور “اريك نايهولد” مدير مؤسسه تحقيقاتى IPSI فرانهوفر آلمان در گفت و گو با خبرنگار گروه كامپيوتر “آسيا” با بيان اين مطلب افزود: موسسه IPSI-Kerman با هدف توسعه منابع انسانى متخصص با همكارى بين AICTC و IPSI-Fraunhofer در زمينه هاى تحقيقاتى و آموزشى شبيه به مدل “فرانهوفر” تاسيس خواهد شد.
نايهولد در مورد ديدگاه و استراتژى اين طرح توضيح داد: موسسه فرانهوفر آلمان يكى از معتبرترين موسسات اروپايى فعال در زمينه ICT است كه 12 موسسه را تحت پوشش خود دارد و IPSI يكى از اين موسسات است. كانون توجه IPSI تحقيق و وسعه فرآيندهاى اطلاعاتى است كه در جامعه مبتنى بر اطلاعات و دانش امروز و آينده با آنها مواجه مى شويم. امكانات مخابراتى پرسرعت، چند رسانه اى هاى ديجيتال، دستگاه ها، كالاها و ساختمان هاى هوشمند و انواع وسايل داراى ورودى و خروجى اطلاعاتى فقط نشان دهنده جنبه فنى اين جامعه هستند.
وى افزود: تــحرك بالاى افراد و گروه ها، ساختارهاى سازمانى به سرعت در حال تغيير شركت هاى مجازى، يادگيرى سازمانى كاركردن از راه دور، آموزش از راه دور، پزشكى از راه دور، تنها تعدادى از زمينه هاى كاربردى اين تكنولوژى هستند اما انسان همواره مركز اين فعاليت هاست و كمك به او براى رسيدن به اهداف شخصى و حرفه اى مستلزم آن است كه آن تكنولوژى ها، اطلاعات، دانش و مكانيسم هاى گوناگون در زمان مناسب، مكان مناسب و به شكل مناسب در اختيار وى قرار گيرد، چه در خانه باشد، چه در محيط كار، در سفر، يا هر جاى ديگرى در جهان. به عبارت ديگر، IPSI پشتيبان “كاركردن و زندگى در يك دنياى شبكه اى” است.
وى در توضيح تاثير اقتصادى و اجتماعى جامعه جديد در عرصه تكنولوژى گفت: تاثيرات مختلف اين جامعه بايد با مشاركت در بحث هاى عمومى مورد بررسى قرار گيرد، تا بتوان امكان اتفاق نظر آگاهانه در مورد نحوه تاثير گذارى بر تحولات سريع و نحوه انطباق با آن ها فراهم شود.
مدير موسسه IPSI فراهنهوفر توضيح داد:IPSI به تنهايى قادر به رويارويى با تمامى جنبه هاى پر از چالش جامعه اطلاعاتى نيست و بايد كار خود را در زمينه هايى متمركز كندكه در آنها اهميت روزافزون و تقاضـــــا براى نگرش هاى جديد به اين حوزه هاى پژوهشى مشاهده مى كند، همچنين پتانسيل فراوان براى استفاده از نتايج كار تحقيق و توسعه در محيط هاى صنعتى و دولتى مى بيند.
وى افزود: پتانسيل بالايى براى تبديل اين نتايج به محصولات كاربردى از طريق همكارى با موسسات موجود يا جديد در ايــران و جـــاهاى ديگر پيدا مى شود.
وى سياست موسسه فرانهوفر IPSI را مشاركت با موسسات معتبر دنيا ذكر كرد كه در اين راستا مركز فناورى اطلاعات و ارتباطات پيشرفته شريف در ايران جهت اين ارتباط و مشاركت برگزيده شده است.
وى با اشاره به پروژه هاى مشترك بين اين موسسات مطرح شده در اين خصوص گفت: فضاهاى كارى آينده، محيط هاى مناسب براى كاركردن و يادگيرى مشاركتى، محيط هاى مجازى اطلاعات و دانش، رسانه هاى تعاملى متحرك، سيستم هاى باز و انطباق پذير مديريت اطلاعات و مهندسى و تكنولوژى نشر اطلاعات از جمله پروژه هاى مشترك بين اين موسسات است.
وى در انتها مدت زمان اجراى اين طرح كه آغاز آن از سوم تيرماه بوده است 13 ماه ذكر كرد و افزود: اجراى اين طرح در طول 13 ماه در 5 فاز؛ شناخت وضع موجود و ويژگى هاى ماهان كرمان، تدوين اختـــار و طراحى سخت افزارى و نرم افزارى انستيتو، تدوين برنامه راه اندازى، تدوين راهكارهاى توسعه منـــــابع انسانى و راه اندازى مشاوره نظارت ، كنترل پيشرفت طرح انجام خواهد شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکته های اساسی در مورد امضای جیمیل
    راهنمای کامل و جامع درباره اهمیت بهینه سازی محتوا
    ایده ها و تکنیک های نوین برای تبلیغات در سایت‌ ها

    چک لیست ضروری برای قیمت گذاری محصول

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا