تکنولوژی

صنعت موسيقى به کندى تغيير مى پذيرد

نام نویسنده: دارن واترز

بى بى سى – صنايع موسيقى افرادى را که بدون پرداختن هزينه به پياده کردن آهنگ از اينترنت مى پردازند به تعقيب قضايى تهديد کرده اند.
اما برخى کارشناسان مى گويند اين گناه صنعت موسيقى است که در رسيدگى به نيازهاى مصرف کننده و همگام شدن با فن آورى ها تازه ناکام مانده اس.
گرد ليونهارد، بنيانگذار و مدير سابق شرکت اينترنتى licensemusic.com که اکنون شرکت digmarketing.com را تاسيس کرده است به بى بى سى گفت که صنايع موسيقى همچنان به گذشته چسبيده اند.
گرد ليونهارد، مدير يک شرکت اينترنتى مى گويد که صنايع موسيقى به کندى به تغييرات واکنش نشان مى دهند چون نمى خواهند شيوه هايى را که طى نيم قرن گذشته به موفقيت بزرگ آنها منجر شده است رها کنند
وى گفت: “اين صنعت همواره با فن آورى هاى تازه مخالفت کرده و سيستمى را دنبال مى کند که طى 50 سال گذشته موثر بوده است.”
صنايع توليد محصولات موسيقى مى گويند به خاطر افت سالانه در فروش محصولات خود با بحرانى جهانى روبرو هستند. اين صنايع پيشتر در سال جارى گزارش دادند که فروش آلبوم هاى موسيقى در سطح جهان شش درصد افت کرده است.
اين صنعت که تلاش دارد از انتشار رايگان محصولات خود در اينترنت و تکثير غيرمجاز سى دى ها جلوگيرى کند همواره تصويرى بحرانى از وضعيت خود ارائه مى کند.
آنتونى مورگان، مدير استراتژى آژانس بازاريابى و موسيقى “فروکت” مى گويد اين صنعت براى تحول خود مى کوشد.
وى گفت: “به زبان دقيق تر بايد بگوييم که اين صنعت در حال تکامل به سوى يک ساختار جديد است.”
وى گفت هرچند فروش محصولات کاهش يافته اما در مقايسه با يک دهه قبل بى سابقه است. براساس ارقام تازه فروش محصولات موسيقى در سراسر جهان 32 ميليارد دلار بوده است.
آقاى ليونهارد استدلال مى کند که صنايع موسيقى به کندى به تغييرات واکنش نشان مى دهند چون نمى خواهند شيوه هايى را که طى نيم قرن گذشته به موفقيت بزرگ آنها منجر شده است رها کنند.
وى گفت: “مشکل اين صنعت اين است چه کسى در آينده از آن بهره مالى خواهد برد؟ کسانى که اکنون از آن پول در مى آورند علاقه زيادى به اين تغييرات ندارند.”
وى در مورد سرقت محصولات از اينترنت که صنايع موسيقى از آن مى نالند، گفت: “مشکل اين است که تحقيقات خيلى کمى درباره تاثير اين پديده صورت گرفته است. نه تنها تاثيرات مخرب آن بلکه همچنين اين که مصرف کننه هنگام استفاده از اين وب سايت ها چگونه رفتار مى کند تحقيق نشده است.”
آقاى ليونهارد گفت اين صنعت بايد در آينده بر ساختن هنرمندان تازه تمرکز کند و براى کاستن از سرقت آثار خود قيمت سى دى و ام پى 3 را کاهش دهد.
وى گفت تنها 10 درصد افراد بالاى 35 سال هنوز محصولات موسيقى خريدارى مى کنند و على رغم انفجارى در کاربرد ام پى 3 هنوز سى دى بر بازار حاکم است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا