تکنولوژی

تاثير گوگل بر زبان انگليسى

بى بى سى – گوگل، جستجوگر اينترنتى، چنان مشهور شده که اکنون نام آن در زبان انگليسى به صورت يک فعل درآمده و خيلى جاها در زبان عاميانه به مفهوم جستجو کردن به کار مى رود. ولى چرا وکيلان گوگل، از اين موضوع خرسند نيستند؟
در آمريکا واژه گوگل چنان جا افتاده که جوانان عبارت پيدا کردن دوست را به صورت google a boyfriend or grilfiriend بيان مى کنند.
حتى در يکى از سريال هاى تلويزيونى پربيننده آمريکايى به نام ايى آر که در بريتانيا هم پخش مى شود، در هفته گذشته از کلمه google براى پيدا کردن دوست استفاده شده بود
ين در حالى است که وکيلان اين موسسه تلاش مى کنند با کاربرد اين واژه در زبان انگليسى مقابله کنند.
پل مک فدريز، که يک وب سايت واژه نگارى به نام Word Spy دارد، مدتى قبل پس از اضافه کردن گوگل به مجموعه واژه هاى موجود روى وب سايت خود، يک نامه شديداللحن از مسئولان گوگل دريافت کرد که در آن نوشته شده بود يا اين واژه را حذف کند يا در مقابل آن نام تجارى موسسه گوگل را به عنوان معنى کلمه، ثبت کند. وى راه دوم را انتخاب کرد.
گوگل هم مثل بعضى از شرکت هاى بزرگ ديگر، با مشهور شدن و موفقيت خود، مشکل پيدا کرده است، به اين صورت که هر چه بزرگتر مى شود، نام آن بيشتر در زبان انگليسى روزمره کاربرد عام پيدا مى کند و ديگر اهميت خود به عنوان يک نام تجارى را از دست مى دهد.
بعضى از شرکت ها مانند، کلينکس و زيراکس هم اين مشکل را داشته اند و وکيلان آنها هر روز، نامه هاى خشم آلودى براى رسانه هاى مى فرستند و از کاربرد اسم تجارى خود در معنى عام شکايت مى کنند.
اليزابت وارد، وکيلى که در زمينه نام هاى تجارى فعاليت مى کند، در مورد علت اين عصبانيت مى گويد: بايد به اين موضوع از اين زاويه نگاه کرد که آنها چقدر هزينه صرف آگهى دادن (براى معرفى نام تجارى خود) مى کنند. اگر نام تجارى بزرگى مثل گوگل داريد بايد بدانيد اين نام چقدر ارزش دارد.
گفته مى شود که ناشران فرهنگ لغات در آمريکا از سوى وکلا تحت فشار قرار مى گيرند تا بعضى از اين گونه واژه ها را که در ميان عامه مردم کاربرد دارد، از لغتنامه خد حذف کنند. از سوى ديگر وکلا معتقدند که هر شرکتى حق دارد تا از نام تجارى خود محافظت کند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده ها و راهکارهای هوشمندانه برای روش‌های متنوع تبلیغاتی – آپدیت شده جدید
    ایده ها و راهکارهای نوین برای ایمن سازی محتوا (با نمونه های آموزشی)
    نکته های اساسی در مورد تکنیک سئو خارجی

    آموزش خلاصه و مفید کسب درآمد از تولید پادکست

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا