تکنولوژی

مشكلات مالى، مهمترين علت عدم استفاده روزنامه‌نگاران از اينترنت است

ايسنا – نتايج يك پايان نامه در دانشگاه علامه طباطبايى نشان داد: بيشترين تعداد روزنامه‌نگاران يعنى ‌٤٦ درصد، دليل استفاده نكردن از اينترنت را عدم توانايى‌هاى كافى براى هزينه كردن در اين مورد مى‌دانند و قطعا اوضاع نامناسب اقتصادى روزنامه‌نگاران در اين مورد هم تاثير فراوانى دارد.
به گزارش سرويس پژوهش ايسنا، امير عبدالرضا سپنجى در پايان نامه كارشناسى ارشد ارتباطات اجتماعى خود با عنوان « بررسى ميزان و عوامل بهره‌مندى روزنامه‌نگاران شهر تهران از بزرگراه‌هاى اطلاعاتى (اينترنت) »، ‌آورده است: ‌٢٠/٢٩ درصد از روزنامه‌نگاران در هر هفته اصلا از اينترنت استفاده نمى‌كنند و در رده بعدى ‌١/٢٢ درصد از آنان از اينترنت استفاده مى‌نمايند. البته اين آمار نگران كننده‌اى است چرا كه با پيشرفت فرآيندهاى اطلاع رسانى و پديدار شدن تكنولوژى‌هاى نوين ارتباطى، ارتباط‌ ‌گران ازجمله روزنامه‌نگاران بايد استفاده بهينه از اين امكانات نمايند نه آنكه در حدود يك سوم در طول هفته اصلا از اينترنت به عنوان اصلى‌ترين شاهراه اطلاعاتى استفاده نكنند.
نتايج تحقيقات اين پايان نامه كه با راهنمايى دكتر على اصغر كيا در سال ‌١٣٨٢ بر روى ‌٢١٢ نفراز روزنامه‌نگاران ‌١٣ روزنامه صبح و عصر تهران انجام شده است ، نشان داد: بيش از ‌٨٥ درصد از پاسخگويان در محيط روزنامه‌ به كامپيوتر و ‌٧٨ درصد به اينترنت دسترسى داشته‌اند. همچنين ميانگين استفاده هفتگى روزنامه‌نگاران از اينترنت بيش از سه روز در هفته و كمتر از يك ساعت به صورت روزانه محاسبه شده است.
در ادامه نتايج اين پايان آمده است: تمايل ‌٩٧درصد از روزنامه‌نگاران براى استفاده از اينترنت بيش از ‌٣ روز در هفته و كمتر از يك ساعت به صورت روزانه محاسبه شده است.
تمايل ‌٩٧ درصد از روزنامه‌نگاران براى استفاده از اينترنت بيش از حد متوسط بوده و عمده‌ترين انگيزه آنان دريافت اطلاعات از اين شبكه را شامل مى‌شده است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک ها و روش های هوشمندانه برای نویسنده ناموفق – آپدیت شده جدید ۱۴۰۲ گفت:

    راهکارها و ترفندهای خلاقانه برایفروش تولید محتوا + رموز موفقیت
    ترفندها و ایده های نوین برای لینک فالو
    ترفندها و نکته های طلایی در مورد ارزش مقاله سفید

    نکته های ارزشمند درباره عکس با کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا