تکنولوژی

تله كنفرانس ربوتيك

جام جم آنلاين – لابراتوار تحقيقاتى هيولت پاكارد اولين سيستم تله كنفرانس مجازى را مبتنى بر فناورى ربوتيك با موفقيت آزمايش كرد.
سيستم مزبور به نام Bireality است و شامل ربوت كنترل از راه دور است كه فرد بازديد كننده مى تواند با وى در دنياى مجازى در سالن هاى تعريف شده نمايشگاهى قدم زده و به مباحثه بنشيند. كاربر مذكور مى تواند از طريق ربوت كنش و واكنش هاى از راه دور را تجربه كرده و احساس كند در دنياى واقعى به يك كنفرانس دعوت شده و مشغول كار يا مباحثه است .
تورم جوپى مسوول پروژه مذكور در اين خصوص گفت مدل اوليه Bireality كه اكنون نسخه دوم آن با موفقيت جواب مثبت داده ، سيستمى كاملا بديع است و از يك پى سى پر قدرت تحت ويندوز و 4 دوربين و يك سرى كامل از ميكروفون و بلندگوهاى ديجيتالى ساخته شده است و در اتصال با يك ربوت كنترل از راه دور و نمايشگرهاى منحصر به فرد كارآيى خود را نشان مى دهد.
4 نمايشگر ويژه سوار بر سيستم ابعاد سر و گردن كاربر را به تصوير مى كشد و اگر كاربر در محيط تعريف شده قرار بگيرد و به يك سو نگاه كند و قرار گيرد ، صفحه نمايشگر مخالف آن و دقيقا پشت سر وى را نمايش مى دهد و هر اسكرينى يك قسمت از سر را نشان مى دهد و بنابراين با 4 نمايشگر مذكور هر 4 سوى سر كاربر قابل رويت خواهد بود.
اگر شخص با بلندگوى متصل به اولين نمايشگر از طريق ميكروفون از سمت راست صحبت كند از همان طرف راست نيز صدا را دريافت خواهد كرد و اگر از سمت چپ با ربوت و صفحه نمايشگر حرف بزند از سمت چپ پاسخ را خواهد شنيد و همزمان با يك حركت سر ، تصوير نيز به سوى او حركت نمايد.
نكته بسيار مهم اين كه سيستم تصوير را بدون آن كه كاربر بفهمد كاملا واقعى نشان داده و كسى فكر نمى كند تصوير مجازى است و يا حركات چشم غيرواقعى است .
قد شخص كاربر براى ارتباط چشمى با انسان مجازى نيز در نوع تصويردهى موثر است و ربوت ارتفاع اسكرين را با قد كاربر و طرز قرار گرفتن وى به طور تخمينى در حافظه خود تعريف جديد مى كند. دوربين ها و ميكروفون هاى روى ربوت نيز قابل جابه جايى است و در محيط به صورت 360 درجه منعطف است .
به وسيله برخى تكنيك هاى ويديويى پس زمينه ربوت و نه كاربر ما بين سر و اسكرين نمايش داده مى شود و اين طور فرد را گول مى زند كه انگار روبه روى يكديگر قرار گرفته و باهم در حال گفتگو هستند. به طور مثال اگر يك در ما بين ربوت قرار داشته باشد تصوير در چنان جا مى افتد كه گويى مابين سر كنترل كننده قرار دارد.
سركاربر قابل جابه جايى است و سيستم به طور خودكار با حركات سرش حركت كرده و واكنش نشان مى دهد.
اگر دستى در اين بين به طرف بالا حركت كند دوربين همزمان عقب رفته و هم دست و هم سر را با هم نشان مى دهد تا كل تصوير فرد قابليت ديد پيدا كند. ربوت چرخ نيز دارد و به آسانى قابل حركت به اين سو و آن سو در يك سالن كنفرانس مى باشد و مى تواند با يك جوى استيك توسط كاربر كنترل شود. نسخه شماره 3 كه كاربران در حال كار كردن روى آن هستند اتاقى مانند اتاق نمايش مد دارد اما نسخه دوم نه مجهز به بى سيم است و نه كنترل خودكار كامل دارد.
جوپى مسوول پروژه مى گويد انتظارى كه مردم از يك ربوت دارند در سيستم ساخت وى ديده نمى شود چرا كه ربوت به طريقه اى كنترل اما در نسخه هاى بعدى روى آن توجه بيشترى مى شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک ها و ترفندهای خلاقانه برای تولید محتوا گردشگری
    ایده های کلیدی برای نمونه چک لیست نگارش
    راهکارهای خلاقانه برای ایجاد آدرس URL – جامع ترین آموزش

    راهکارهای خلاقانه برای بازاریابی اینترنتی + تکمیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا