تکنولوژی

يک مقام صدا و سيما: فناورى اطلاعات هم فرصت و هم تهديدى عظيم محسوب مى‌شود

ايسنا – معاون فنى در امور بهره بردارى سازمان صدا و سيما، گفت: طرح سايت پورتال ملى ايران جايگاهى خواهد بود تا تمام خدمات مورد نياز جامعه در آن ارائه شود و هر فرد مى‌تواند به ارائه سرويس از اين طريق اقدام كند.
به گزارش خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران، مهندس افراسيابى، كه در روز دوم اولين همايش فناورى اطلاعات، دولت و دانشگاه سخن مى‌گفت، با بيان اين مطلب اظهار كرد: فناورى اطلاعات هم فرصت و هم تهديدى عظيم محسوب مى‌شود، لذا برنامه‌ريزى‌ها بايد به گونه‌اى انجام شود كه با مشخص بودن هدف كلى تمام آحاد جامعه نقشى براى خود در اين عرصه فرض كنند. لذا سازمان صدا وسيما با توجه به اين نكته طرحى با نام شبكه تعاملى سروش شامل بر دو بخش طراحى كرده است.
وى افزود: در بخش زير ساخت در تهران شبكه‌اى ايجاد شده كه پايگاه ورود به اينترنت جهانى است، كه با هدف هدايت تعاملات داخلى ايران و رفع نياز رفت و برگشت ديتا از كشور در ارتباط داخلى طراحى شده است.
وى، تصريح كرد: بخشى از شبكه در تهران محقق و هر كاربر با اتصال به مركز سوئيچ مى‌تواند به آن متصل شود، كه اميدواريم تا آخر سال پايگاهى كه مستقيما با ماهواره ارتباط خواهد داشت، ايجاد شود.
وى، افزود: اين كار در بخش محتوا براى جلوگيرى از نفوذ شبكه‌هاى منفى اطلاع رسانى و حضور اثرگذار در عرصه جهانى اطلاعات، خدمات شعار بومى سازى محتواى اينترنت را براى ارائه اطلاعات به زمان و متناسب با فرهنگ مردم مورد توجه قرار مى‌دهيم. وى خاطر نشان كرد: اميدواريم تا پورتال شبكه ملى از دو هفته آينده با شبكه آموزش مجازى فعال شود.
در ادامه دكتر ميرباقرى، رئيس سازمان ملى جوانان، توجه به فناورى اطلاعات را ناشى از عوامل سودزا بودن اين صنعت، كاربرد علمى و تئورى آن در هر صنايع و زيربنايى براى قادر كردن سازمانها و شركتها به استفاده از دانش بشرى و انتقال آن دانست.
دكتر ميرباقرى تهيه سايت‌ها و تلفيق آن با سياست‌هاى موجود و حفاظت مالكيت معنوى و سرمايه گذارى در زمينه خدمات كامپيوترى را از موانع موجود بر سر توسعه دانست.
دكتر شفيعى معاونت آموزش پژوهش فناورى وزارت پست در ادامه همايش به مزاياى استفاده از آموزش مجازى اشاره كرد و گفت: با پياده شدن اين طرح تعداد دانشجويانى كه قادر به ورود به دانشگاه مى‌شوند افزايش مى‌يابد.
وى ادامه داد: در آموزش مجازى سلسه مراتب‌هاى مطرح در آموزش سنتى مطرح نيست، يعنى اطلاعات و محتوا به طور مساوى در اختيار دانشجو و استاد قرا دارد.
وى در پايان، گفت: در اين راستا تهيه زير ساخت مناسب بر اساس استاندارد به عهده وزارت پست قرار دارد و ايجاد محتوا بايد توسط وزارت علوم انجام شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده ها و تکنیک های هوشمندانه برای اهمیت lcp که حتما در نظر بگیرید
    ایده های ارزشمند و حرفه ای در مورد عنوان یک تحقیق خوب – راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲
    نکته های حرفه ای در مورد فروشگاه ساز رایگان فارسی | صعود به قله موفقیت

    نکات مهم و ضروری در مورد انواع سیستم مدیریت محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا