تکنولوژی

نيمى از نامه هاى الکترونيکى هرزنامه هستند

بى بى سى – يک شرکت فعال در زمينه فيلترگذارى در اينترنت اعلام کرده است که بيش از نيمى از مجموع نامه هاى الکترويکى (ايميل) جا به جا شده در اينترنت، پيام هاى ناخواسته تبليغاتى هستند.
اين شرکت، به نام “مسج لبز” (MessageLabs) دريافته است که پنجاه و پنج درصد از پيام هاى الکترونيکى که در ماه مه بررسى شده اند، “هرزنامه” بوده اند. اين نسبت در ماه آوريل 40 درصد بود.
هرزنامه ها يکى از عوامل ايجاد کننده مزاحمت براى همه کسانى است که از آدرس الکترونيکى برخوردارند و افزون بر اين، مبالغ هنگفتى هزينه براى شرکت ها به صورت تاخير در عرضه، يا از دست رفتن محصولات، به همراه دارد. به تازگى تحقيقى نشان داده که هرزنامه ها پس از ترافيک و ساعات کار طولانى، از عوامل استرس آور اصلى براى افراد شاغل در بيتانيا است.
خبر بد اين که تعداد اين نامه ها به جاى اينکه رو به کاهش بگذارد، در حال افزايش است. شمار روز افزون اين نامه هاى تبليغاتى شرکت هاى بزرگى مانند “اى او ال” و “ام اس ان” را بر آن داشته تا برنامه هايى براى حدف آنها عرضه کنند. شرکت اى او ال تا حدى در اين زمينه موفق بوده است. در ماه دسامبر اين شرکت از شرکت ديگرى که حدود يک ميليارد نامه الکترونيکى ناخواسته براى مشتريان اى او ال فرستاده بود، مبلغ هفت ميليون دلار غرامت دريافت کرد.
دولت ها هم به مبارزه با هرزنامه ها پيوسته اند. قرار است در ماه اکتبر امسال اتحاديه اروپا ارسال اين نوع نامه ها را در کشورهاى عضو غيرقانونى اعلام کند.
بريتانيا هم قرار است تا ماه اکتبر، در تلاش براى محدود کردن هرزنامه ها، قوانين سخت ترى در زمينه استفاده از مشخصات فردى افراد وضع کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. معرفی روش های خلاقانه برای تست تندخوانی | آپدیت ۱۴۰۲
    ترفندهای حرفه ای درباره بازاریابان محتوا
    ایده های حرفه ای در مورد درج آگهی در سایت – راهنمای آپدیت شده جدید

    ایده ها و ترفندهای خلاقانه برای کمپین‏های بازاریابی که ضروری است در نظر بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا