تکنولوژی

راه اندازى كشتى نوح ديجيتال

ايسنا – يك وب سايت بزرگ شامل اطلاعات و تصاويرى از حيوانات و گياهانى كه با خطر انقراض روبرو هستند، روز سه شنبه (20 مه) راه اندازى شد.
به گزارش سرويس IT ايسنا به نقل از BBC، اين وب سايت كه “آركايو” (ARKive) نام دارد، يك “كشتى نوح” قرن معاصر كه ميزبان اطلاعاتى درباره‌ى گونه‌هاى تحت خطر انقراض جهان است توصيف مى‌شود.
“آركايو” مى‌گويد كليه‌ى گونه‌هاى تحت خطر انقراض در اين سايت جايگاهى دارند؛ هركس مايل به تحقيق درباره‌ى حيات وحش باشد به فايل هاى صوتى و ويديويى از موجودات تحت انقراض در اين سايت دسترسى خواهد داشت.
از جمله‌ى ديدنى‌هاى اين مجموعه‌ى چهار ميليون پوندى، آخرين فيلم باقى مانده از ببر منقرض شده تازمانيا (جزيره‌اى در جنوب شرقى استراليا) و آخرين عكس‌هاى موجود از وزغ طلايى است كه تصور مى‌شود منقرض شده باشد.
“آركايو” به دو بخش تقسيم شده است: يك بخش به ميراث طبيعى بريتانيا و بخش ديگر به گونه‌هاى در حال انقراض جهانى تعلق دارد.
هم اكنون حدود 600 تصوير ديجيتالى در بخش بريتانيا موجود است. اما تدوين و تكميل بخش جهانى بسيار سنگين است. “اتحاديه‌ى حفاظت از محيط زيست جهاني” شش هزار جانور و 33 هزار گياه را در فهرست موجوداتى كه با خطر انقراض روبرو هستند قرار داده است.
در حال حاضر اين سايت شامل حدود 500 فايل صوتى و ويديويى از گونه‌هايى است كه خطر انقراض آنها را بيش از ساير موجودات تهديد مى كند.
اين وب سايت كه بخشى از منابع آن با درآمد ناشى از فروش بليت بخت آزمايى ايجاد شده است، براى طيف وسيعى از مخاطبان از دانش آموزان تا دانشمندان طراحى شده است.
ايجاد “آركايو” ابتدا 20 سال قبل از سوى كريستوفر پارسونز، رييس سابق واحد تاريخ طبيعى بى بى سى پيشنهاد شد.
راه اندازى سايت با مراسم يادبود آقاى پارسونز كه در ماه نوامبر 2002 درگذشت همراه خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندها و ایده های نوآورانه برای وب سایت حرفه ای
    تکنیک ها و ترفندهای نوآورانه برای ساخت فایل صوتی
    تکنیک ها و روش های کلیدی برای راهنمای کامل ساخت ایمیل به همراه مثال های کاربردی

    ایده های ارزشمند و حرفه ای در مورد طراحی واکنش گرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا