تکنولوژی

شهروندان گزارشگر و وداع با روزنامه نگارى قرن بيستم؟

جام جم آنلاين – اينترنت نوع جديدى از روزنامه نگارى را در كره جنوبى پديد آورده است.
يك سايت اينترنتى جديد در كره جنوبى سبب شده تا همه اقشار كره از دكتر گرفته تا دانشجو ، كاسب ، بازرگان ، پروفسورهاى دانشگاه و حتى زنهاى خانه دار به عنوان «شهروندان گزارشگر» در به روز شدن اخبار آن نقش داشته باشند.
اين سايت اينترنتى كه تنها 3 سال از مر آن مى گذرد http://www.Ohmynews.com نام دارد كه در آن انواع پوششهاى خبرى از مسائل سياسى گرفته تا شايعات و اتفاقات بين المللى يافت مى شود و همه افرادى كه در بالا از آنها ياد شدى ، مى توانند گزارشگران اين سايت باشند.
«اويه اون هو» سردبير اين سايت خبرى درخصوص سايت خود مى گويد: «هدف ما از به راه انداختن اين سايت خداحافظى با روزنامه نگارى قرن بيستم بود ، جايى كه مردم تنها مى توانستند چيزها را از ديدگاه جريان اصلى رسانه ها و يا رسانه هاى محافظه كار ببينند».
او كه بر اين باور است كه هر شهروند كره اى مى تواند يك گزارشگر باشد ، درخصوص صحت و سقم اخبار منتشر در اين سايت مى گويد: ما همه چيز را به آنها ارائه مى دهيم و اين آنها هستند كه بايد درست را از غلط تشخيص دهند.
آمارها نشان مى دهد روزانه 2/1 ميليون كره اى از اين سايت ديدن مى كنند و همين موضوع سبب بروز نگرانى هايى براى برخى از منتقدين شده است . آنها بر اين باورند كه مردم بعضا قدرت تشخيص خوبى ندارند و اين سايت مرزبينى حقيقت و درونى و بيطرفى رسانه اى را مشخص نكرده است .
«چويى جون ساك» سردبير چوسان ايلبو ، بزرگترين روزنامه چاپى كره در اين خصوص هشدار داده و مى گويد: كيفيت روزنامه هاى آنلاين از بزرگترين مشكلات آنها محسوب مى شود.
او تشريح مى كند كه براى چاپ يك خبر و يا يك گزارش موثق در روزنامه چندين متخصص و كارشناس هر روز كار مى كنند و البته سردبير سايت خبرى “Oh my news” نيز مدعى است كه آنها اخبار واصله را قبل از بار كردن بر روى اينترنت چك مى كنند و ابتدا از صحت و سقم آن مطلع مى شوند. هم اينك اين سايت 26300 شهروند گزارشگر ثابت دارند كه بدون وقفه براى آن خبر گزارش ارسال مى كنند.
برخى از كارشناسان محبوبيت بيش از حد اين سايت خبرى و يا سايتهاى ديگر خبرى كره را مديون دسترسى عميق خانواده هاى كره اى به اينترنت مى دانند. در كره جنوبى بيش از 70 درصد از خانواده ها به اينترنت با سرعت بالا دسترسى دارند كه قابل مقايسه با هيچ كجاى دنيا نيست .
ادامه ين وضعيت در آينده اى نزديك كار را براى جريان اصلى رسانه ها در كره سخت خواهد كرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندهای ارزشمند درباره استارآپ
    آموزش جامع و کامل از مبتدی تا پیشرفته start up + تکمیلی ۱۴۰۲
    ترفند ها و تکنیک های هوشمندانه برای نرخ تبدیل

    نکات ضروری برای اپلیکیشن های شخص ثالث – آپدیت شده جدید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا