تکنولوژی

چند خبر کوتاه

انحلال يك باند توزيع تصاوير در اينترنت
روزنامه دنياى اقتصاد – يك مجرم توزيع‌كننده تصاوير غيراخلاقى كودكان در اينترنت شناسايى و دستگير شد.
اين مرد كه سكن ايالات اوهايو آمريكاست، توانسته بود كه با تشكيل يك گروه بين‌الملل ضداخلاقى، تعداد زيادى از والدين در كشورهاى مختلف را به ارسال تصاوير غيراخلاقى كودكان خود ترغيب كند.
پليس اعلام كرد كه اين گروه بين‌الملل در حال تجارت اين تصاوير و فروش آن به يكى از خريداران بودند كه شناسايى و دستگير شدند. به گفته پليس از طريق تصاوير كشف شده پدران زيادى كه كودكان خود را
مورد آزار قرار داده بود نيز دستگير شدند. سردسته اين گروه به 17 سال زندان محكوم شد كه اين حكم براساس قوانين موجود در آمريكا صادر شده و به زودى ابلاغ مى‌شود. اين مرد همچنين به علت 13 فقره آزار جنسى كودكان و من‌جمله فرزند خود به چند سال حبس ديگر نيز محكوم خواهد شد.
پليس در حال حاضر سعى دارد كه با بررسى تصاوير موجود در اينترنت و تصاوير كشف شده از كودكان، والدين بى‌رحم آنها را شناسايى كنند.

سيستم كامپيوترى با سرعت نور
توسعه يك سيستم كامپيوترى با سرعت نور، كمپانى ادى‌كانتى (Eddt county) را در زمره پيشگامان قرن 21 قرار داد.
اين سيستم ميان دو دفتر اين شركت جهت برقرارى ارتباط ميان آنها رو به تكميل است. با راه‌اندازى اين سيستم همچنين امكان افزايش قابل توجه كامپيوترها جهت اتصال به يكديگر نيز فراهم مى‌شود.
با راه‌اندازى اين سيستم كامپيوترها از طريق شبكه‌ها و با سرعت بسيار بالاتر و مطلوب‌ترى به يكديگر متصل مى‌شوند.
سيستم‌هاى شبكه‌اى قبلى به منظور دسترسى به يكديگر مجبور به استفاده از سيستم اتصال تلفنى (Dialup) بودند كه با ابداع اين روش، سيستم قبلى كارآيى خود را از دست خواهد داد. مسئولان اين كمپانى پيش‌بينى مى‌كنند كه از اين سيستم نورى استقبال زيادى به عمل آيد چرا كه هم اكنون بسيارى از شركت‌‌هاى بزرگ كه داراى شعبات متعددى در سراسر دنيا هستند. علاقه زيادى به استفاده از چنين سيستمى خواهند داشت.

دستگاه شنود تلفن‌هاى اينترنتى طراحى شد
در حالى‌كه قوانين اينترنتى هر روز شكل دقيق‌ترى به خود مى‌گيرند، كمپانى سيسكو اقدام به ارائه روشى كرده كه پليس را قادر مى‌سازد تا بدون هيچ اثرى به مكالمات از طريق اينترنت گوش دهد.
سيسكو كه بزرگترين كمپانى سازنده تجهيزات شبكه در جهان محسوب مى‌شود محصول امنيتى خود را در آزمايشگاه‌هاى اين شركت ساخته و قصد دارد تا آن را در اختيار مشتريان متقاضى قرار دهد.
سخنگوى سيسكو مى‌گويد: ما قصد داريم ويژگى‌هايى را در خصوص اين ابزار جديد داشته باشيم از جمله آنكه تنها تعداد محدودى توليد خواهيم داشت اگرچه تاكنون هيچ دستگاهى به فروش نرسيده است.
سيسكو محصول جديد خود را كاملاً منطبق بر قوانين ساخته و عمده مشتريان آن نيز ISPها و پليس خواهند بود.
پليس كه از محصول جديد رضايت دارد نيز اعلام كرد: در حال حاضر بسيارى از جرايم و هماهنگى‌هاى ميان مجرمان از طريق محيط‌ اينترنت انجام مى‌شود كه با استفاده از اين سيستم مى‌توان آنها را زيرنظر گرفت.
تاكنون هيچ استانداردى براى شنود محاورات اينترنتى توسط دولت آمريكا مهيا نشده بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندهای بی‌نظیر در مورد تبلیغات تو اپلیکیشن
    ایده های ارزشمند و حرفه ای در مورد تولید محتوا در منزل + تکمیلی ۱۴۰۲
    تکنیک ها و روش های خلاقانه برای سایت آژانس مسافرتی – راهنمای آپدیت شده جدید

    تکنیک های حرفه ای در مورد آموزش مدیریت کسب وکار که نباید نادیده گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا